مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

یادگیری زبان انگلیسی ابزار مهم انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی کشور است

ساری (پانا) مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: یادگیری زبانی همچون زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین شیوه‌های ارتباطی برای انتقال ارزش‌های دینی، فرهنگی و تمدن غنی کشور به سایر ملل است.

کد مطلب: ۸۱۴۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری زبان انگلیسی ابزار مهم انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی کشور است

عسکری نیکزاد در دومین همایش ملی دانش آموزش محتوا در زبان انگلیسی که با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان مازندران در حال برگزاری است، زبان را توسعه‌یافته‌ترین ابزار فکری برای برقراری ارتباط بین انسان‌ها و جوامع انسانی برشمرد و گفت: زبان وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف متعالی مانند شناخت حقیقی خود، شناخت خالق و جهان هستی است.

او یادگیری یک زبان مشترک در دنیای امروزی که تحولات علمی و صنعتی را پشت سر می‌گذارد را در کسب علم و مهارت مؤثر دانست و افزود: آمورش زبان با توجه به ضرورت تعامل همه‌حانبه‌ی دانش و فناوری میان ملت‌ها و بهره‌برداری منطقی از منابع علمی و معرفتی جهان، یکی از ملزومات کلیدی جوامع بشری است.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش با اشاره به اینکه اطلاعات و داده‌های علمی معتبر امروزه از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی و شبکه جهانی در دسترس همگان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: به همین دلیل استفاده مفید و مؤثر از امکانات فناوری اطلاعات‌، نیازمند آشنایی با زبان‌های زنده دنیا است.

نیکزاد ضمن تأکید بر ضرورت حفظ و صیانت از زبان ملی و تقویت آن، توجه به نقش سایر زبان‌ها برای بهره‌گیری از جدیدترین رخدادهای علمی جهان را نیز مهم قلمداد کرد.

او یادگیری زبانی همچون زبان انگلیسی را یکی از مهم‌ترین شیوه‌های ارتباطی برای مطرح شدن و انتقال ارزش‌های دینی، فرهنگی و تمدن غنی کشور به سایر ملل برشمرد.

نیکزاد افزود: روابط ارزش‌مدار انسانی، اجتماعی و اقتصادی با توسل به یک زبان بین‌المللی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: هدف از آموزش و یادگیری زبان با ایجاد تعامل سازنده و اثربخش در روابط بین‌الملل در زمینه‌های علمی، معرفتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فناوری و غیره معنا می‌یابد.

نیکزاد بر ضرورت برنامه‌ریزی و شکل‌دهی به امر آموزش زبان‌های خارجی بر اساس نظریه و رویکرد نوآورانه‌ی ارتباطی تأکید و تصریح کرد: این امر در کنار نگاهی کل‌گرا به غنی‌سازی امر آموزش و ارتقای کیفی سطح یادگیری‌ زبان‌های خارجی، می‌تواند بر تحقق انتظارات و مطالبات نظام و جامعه مؤثر باشد.

دومین همایش ملی دانش آموزش محتوا در زبان انگلیسی با همکاری دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و‌پرورش مازندران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار