معاون وزیر آموزش و‌ پرورش

آموزش زبان انگلیسی از عوامل شکل‌گیری هویت جهانی در دانش‌آموزان است

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به حجم بالای ارائه مطالب به زبان انگلیسی در فضای اینترنت، باید بتوانیم اندیشه های خود را به زبان انگلیسی عرضه کنیم؛ لذا آموزش زبان  در شکل‌گیری هویت انسانی و جهانی مهم است.

کد مطلب: ۸۱۴۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش زبان انگلیسی از عوامل شکل‌گیری هویت جهانی در دانش‌آموزان است

علی زرافشان در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی دانش آموزش در زبان انگلیسی که در دانشگاه فرهنگیان مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه تاسیس دانشگاه فرهنگیان با هدف تعلیم و‌تربیت نیروی انسانی بوده است، اظهار کرد: اما این هدف بدون رصد کردن تعهدات حوزه یادگیری از جمله زبان یادگیری میسر نیست.

او افزود: «تربیت نیروی انسانی در تراز آخرین یافته‌های علمی هر حوزه طلب می‌کند که دانشگاه فرهنگیان عرصه‌ها و تحولات علمی را رصد کند و مطابق با آن برنامه‌های درسی و آموزشی را تغییر دهد تا معلمانی تربیت کند که پاسخگوی نیازهای به روز آموزش و پرورش کشور باشد.»

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و‌پرورش با اشاره به اینکه یکی از نکات مبانی نظری سند تحول بنیادین، شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان است، تصریح‌کرد: برای این روند شکل‌گیری هویت در دانش‌آموزان، لایه‌های مختلفی از جمله هویت انسانی یا هویت جهانی ذکر شده است به این معنا که نظام تعلیم و تربیت وظیفه دارد هویت فردی و ملی دانش‌آموزان را شکل دهد و زمینه شکل‌گیری آن را نیز فراهم کند.

زرافشان تأکید کرد: شکل‌گیری هویت انسانی در دانش‌آموزان به عواملی بستگی دارد که یکی از آن‌ها این است که فرد ابزار ارتباطی را برای ایفای نقش خود در جهان و ارتباط با دیگران به دست آورد که چیزی جز زبان مشترک نیست.

او افزود: از طریق زبان مشترک است که فرد می‌تواند دستاوردهای خود را با جهان به اشتراک بگذارد و سهم جهان را برای بهره‌وری از دستاوردهای بشری افزایش دهد.

زرافشان بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز موظف است از دستاوردهای بشری بهر برد و دستاوردهای خود را در اختیار جهان قرار دهد.

او ضمن اشاره به اینکه امروز بیش از ۷۰ درصد منابع موجود در فضای اینترنت به زبان انگلیسی است، افزود: برای ارتباط با دنیا ،چه ارتباط انسانی چه علمی، باید بتوانیم اندیشه‌های خود را به زبان انگلیسی عرضه کنیم و‌ از اندیشه‌هایی که به زبان انگلیسی است بهره بریم؛ لذا آموزش زبان در شکل‌گیری هویت انسانی و جهانی مهم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه در برنامه درسی ملی چهار نوع ارتباط: انسان با خود، انسان با خدا، انسان با طبیعت و انسان با دیگران، تعریف شده است، گفت: برای تربیت انسان متعادل لازم است که او از این چهار نوع رابطه در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره مند باشد.

او افزود: ارتباط با دیگران نیازمند ابزار ارتباط است که محقق نمی‌شود الا از این طریق بحث آموزش زبان را در کشور جدی بگیریم تا بتوانیم در مجامع جهانی و حضور در فضای مجازی دستاوردهای خود را عرضه کنیم.

زرافشان به تأکید سند تحول بنیادین در عرضه دستاوردها و یافته های خود و‌ بهره‌وری از دانش و یافته‌های بشری برای پیشترفت کشور، اشاره کرد و آن را نشانه‌ی اهمیت برگزاری همایش آموزش دانش محتوا در زبان انگلیسی است.

او همچنین بیان کرد: در سند تحول بنیادین دسترسی به آموزش با کیفیت مورد تاکید است و‌ یکی از حقوق دانش آموزان این است که وزارت آموزش و پرورش آموزش با کیفیت را در اختیار ما قرار دهد.

زرافشان افزود: دانش آموزان با استقرار در پایه دوازدهم با تغییرات محتوای آموزشی که از چند سال قبل آغاز شده است، مسیر تکامل را طی می کنند و‌ در این راستا بسته آموزشی مناسب، تغییر آموزش زبان به رویکرد ارتباطی مورد انتظار سند تحول از یادگیرنده برای شکل گیری هویت انسانی او را محقق می سازد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و‌پرورش، بر هم‌گرایی برای تحقق مفهوم «عوامل صحیح و‌موثر» در یادگیری زبان به پیشبرد آموزش این رشته تأکید و گفت: آنچه در آموزش زبان رخ می‌دهد، مختص آموزش رسمی نیست و سهم آموزش غیر رسمی یعنی آموزشگاهای خصوصی در آموزش زبان پررنگ است و یافته های این بخش از عوامل موثر و صحیح در آموزش زبان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار