قوامی نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تشریح کرد:

اصلاح نحوه سهمیه‌بندی کنکور برای خانواده جانبازان

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نشست این کمیسیون را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۱۴۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح نحوه سهمیه‌بندی کنکور برای خانواده جانبازان

هادی قوامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اصلاح قانون برنامه ششم و همچنین قانون جامع ایثارگران در دستور کار قرار گرفت، هدف از اصلاح قوانین این بود که جانبازان زیر 25 درصد هم بتوانند از سهمیه ماده 70 قانون ایثارگران و ماده 90 قانون برنامه ششم استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بنا به اصلاحات صورت گرفته اعضای خانواده جانباز زیر 25 درصد که 80 درصد آخرین نمره فرد پذیرفته شده در غیر سهمیه را بیاورند و اعضای خانواده جانبازی که بالای 25 درصد 70 درصد نمره خام آخرین فرد پذیرفته شده در کنکور را کسب کنند از امتیازات قانون بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اصلاحات مذکور برای بررسی و تصویب در صحن علنی به هیات رئیسه ارسال شد.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح اصلاح ماده 88 قانون برنامه ششم، بیان داشت: در این اصلاحیه آمده بود که عبارت "مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه" از بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه حذف شود که در کمیسیون این موضوع رد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح الحاق موادی به قوانین دیوان محاسبات گفت: برای بررسی طرح های الحاقی به قوانین دیوان محاسبات کارگروهی تشکیل تا نحوه رسیدگی به تخلفات مالی مشخص شود./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار