رئیس شبکه دامپزشکی فردوس: ضبط 191 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی ویژه نوروز

فردوس (پانا) - رئیس شبکه دامپزشکی فردوس ازضبط 191 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی ویژه نوروز در فردوس خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس: ضبط 191 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی ویژه نوروز

دکتر جواد ذوالفقاری رئیس شبکه دامپزشکی فردوس عنوان کرد: با توجه به اهمیت بهداشتی کشتارگاه دام در تضمین سلامت و کیفیت گوشت استحصالی و جلوگیری از انتقال احتمالی بیماریهای خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام به مصرف کنندگان فراورده های خام دامی، اولین جلسه ساماندهی بهداشتی کشتارگاههای دام شهرستان و بررسی مشکلات ناشی از آن ، با حضور اعضاء کمیته بهداشت شهرستان در محل فرمانداری فردوس برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: وجود دام و بیماریهای مشترک همواره جمعیت انسانی جامعه را تهدید می نماید و تنها راه جلوگیری از بروز و انتشار بیماریهای دامی و مشترک بین انسان ودام فعالیتهای بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی در دامداریها، میادین دام، کشتارگاه دام و مراکز مجاز توزیع و عرضه فراورده های خام دامی می باشد.

وی گفت : درراستای اقدامات هماهنگ بهداشتی و افزایش همکاریهای بین بخشی جلسات مشترک دامپزشکی و ادارات بهداشتی شهرستان در حال انجام می باشد که با همکاری ادارات عضو کمیته ساماندهی بهداشتی شهرستان تلاش می شود اقدامات بهداشتی صورت گرفته توسط تمامی اعضاء باعث ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه گردد.


طی نظارت و بازدید های کارشناسان این شبکه از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و کشتارگاههای دام وطیور مقدار 191 کیلوگرم گوشت قرمز، مرغ، ماهی و آلایش خوراکی دام و طیور غیر قابل مصرف، فاسد و تاریخ مصرف گذشته جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد .

دکتر ذوالفقاری رئیس شبکه گفت: طرح تشدید نظارت نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین در شهرستان اجرا شده و در بازدیدهای روزانه در چارچوب طرح ملی تشدید کنترل ونظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز از تمامی مراکز عرضه فرآورده های خامی دامی و کشتارگاهای دام و طیور شهرستان نظارت ، بازدید و بازرسی بعمل می آید. در بازرسیهای صورت گرفته درصورت مشاهده فراورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف انسانی و شرایط نگهداری نامناسب مواد خام دامی فوق ضمن جمع آوری با متخلفین برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی برخورد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار