موضوع سلامتی، بحث جهانی است و همه جوامع انسانی به سلامت نیاز دارند

نیشابور (پانا ) - رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور، در نشست مدیران عامل و مسئولین صنایع غذایی نیشابور گفت: موضوع سلامتی، بحث جهانی است و همه جوامع انسانی فارغ از ملیت، نژاد و دین به دنبال حفظ و ارتقاء سلامت هستند.

کد مطلب: ۸۱۴۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
موضوع سلامتی، بحث جهانی است و همه جوامع انسانی به سلامت نیاز دارند

محسن عظیمی نژاد اظهار داشت: موضوع سلامتی، بحث جهانی است و همه جوامع انسانی به سلامت نیاز دارند و سلامتی اختصاص به گروه خاصی ندارد و همه جوامع دنبال سلامت هستند تا بتوانند سلامت جسمی، روحی، روانی و ... خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به بیانیه آلماتی که توسط صاحب نظران و سیاست گذاران کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت در سال 1978 مطرح شده، افزود: هدف اصلی دولت ها و سازمان بهداشت جهانی در نشست آلماتی، رساندن همه مردم به سطحی از سلامتی بود (بهداشت برای همه تا سال 2000) به طوری که همه انسانها یک زندگی اجتماعی و سالم از نظر جسمی، روحی، روانی و ... داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: استراتژی رسیدن به هدف سلامت برای همه، در واقع همه برای سلامت است یعنی اینکه همه سازمان ها، نهادها و گروه های جامعه باید تلاش کنند تا سلامت برای همه تحقق پیدا کند.

عظیمی نژاد با بیان اینکه همه سازمان ها و ادارات بایستی برای تامین سلامتی تلاش کنند اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تنهایی نمی تواند اهداف سلامتی را تامین کند لذا کلیه سازمان های دخیل در حوزه سلامت، باید وزارت بهداشت را یاری کنند.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت در سال جدید با عنوان "سلامت برای همه" خاطر نشان کرد: هدف سازمان بهداشت جهانی از تعیین شعار سالیانه، ایجاد اجماع جهانی و زبان مشترکی برای کلیه کشورها است تا از این طریق کشورها جهت نیل به اهداف جهانی سلامت، راهکارها و استراتژی های های خویش را جهت رسیدن به اهداف مذکور طراحی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار