پس از تصویب کلیات اصلاح اصل ۴۴

حذف ممنوعیت واگذاری حوزه‌های آموزش، سلامت و فرهنگ به بخش غیردولتی

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی ممنوعیت واگذاری در حوزه‌های سلامت، آموزش و فرهنگ به بخش‌های غیر دولتی را از طرح اصلاح قانون سیاست‌های کلی اصل 44 حذف کردند.

کد مطلب: ۸۱۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
حذف ممنوعیت واگذاری حوزه‌های  آموزش، سلامت و فرهنگ به بخش غیردولتی

نمایندگان ملت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بهارستان کلیات طرح ۹ ماده‌ای اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را با ۱۲۷ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 212 رای ماخوذه به تصویب رساندند.

مجلس بعد از تصویب کلیات بلافاصله وارد بررسی جزئیات این طرح شد که ماده نخست آن بعد از بحث و بررسی به نسبت طولانی با ۱۲۲ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در مجلس حذف شد.

این ماده دولت را موظف می کرد که شش ماه بعد از ابلاغ این قانون، اقدام قانونی لازم را در جهت تعیین تکلیف واگذاری‌ها و جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی و استفاده از روش‌های مشارکت‌های خصوصی و عمومی درحوزه‌های سلامت، آموزش و تحقیقات و فرهنگ را انجام دهد.

استدلال نمایندگان برای طرح این ماده آن بود که اگر این ماده از فیلتر بهارستان بگذرد دیگر مدارس دولتی در کشور باقی نخواهند ماند به همین دلیل با اکثریت آرا اقدام به حذف ماده مذکور کردند.

بر اساس این گزارش، ۸ ماده دیگر طزح اصلاح کلیات اصل 44 قانون اساسی در جلسات علنی بعدی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تبادل نظر نمایندگان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار