اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال ۹۷

استاندار تهران: با یک برنامه‌ریزی مدون باید مشکل فضای آموزشی در استان تهران مرتفع شود

تهران (پانا) - اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال 97 با حضور استاندار تهران در سالن همایش آیت‌الله رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران: با یک برنامه‌ریزی مدون باید مشکل فضای آموزشی در استان تهران مرتفع شود

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال 97 با اشاره به اینکه 44 درصد از فضاهای آموزشی استان توسط خیرین مدرسه ساز احداث گردیده است، تاکید کرد: در توسعه فضاهای آموزشی صرفا نباید منتظر اعتبارات و بودجه های ناچیز دولتی ماند.

وی با تاکید بر اینکه در استان تهران با مشکلاتی در زمینه کمبود فضای اموزشی روبرو هستیم ، تصریح کرد : شورای آموزش و پرورش باید در زمینه ارتباط با خیرین و توجیه آنان نسبت به مشکلات فضاهای آموزشی دراستان گام های جدی تری بردارد.

مقیمی، همکاری نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش را در جذب منابع ملی بسیار موثر دانست و افزود:باید تلاش کنیم با یک برنامه ریزی مدون و 4 ساله کمبودها را در این زمینه جبران کنیم.

استاندار تهران، کمک گرفتن از نهادها ، موسسات ، بانک ها و بنیادهایی که در زمینه مدرسه سازی فعال می باشند را از دیگر تلاش ها در جهت جبران کمبود فضای آموزشی استان خواند و گفت: تبدیل وضعیت مدارس در خیابان های شلوغ و اصلی شهر با همکاری شهرداری ها می تواند در ایجاد فضاهای آموزشی جدید موثر باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید با آگاهی بخشی به مردم در زمینه برکات مدرسه سازی آنها را هر چه بیشتر در این امر خداپسندانه تشویق کرد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان تهران ، با اشاره به اینکه باید به سطح استانداردی به لحاظ فضای آموزشی در سطح کشور برسیم ، یادآورشد: دو شیفته بودن 40 درصد از مدارس در سطح استان تهران نشان دهنده این می باشد که در این حوزه نیازمند یک حرکت جدی و پرشتاب تری می باشیم.

مقیمی در پایان با تاکید بر اینکه تکلیف کمبود فضای آموزشی باید در شورای آموزش و پرورش تعیین شود ، خاطرنشان کرد: اگر شورای آموزش و پرورش در این مسیر به شکل جدی و عملگرایانه وارد نشود نمی توان از بیرون انتظار داشت که در این راه حرکتی تاثیرگذار انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار