استاندارخوزستان:

برگزاری جشن آبرسانی روستایی در شهرستان کارون

تسریع در اجرای پروژه های تامین آب شرب روستاهای غیزانیه

اهواز (پانا) - استاندارخوزستان با اعلام خبر برگزاری جشن آبرسانی روستایی در شهرستان کارون گفت: با توجه به این که در این مدت اقدامات زیاد و اساسی در حوزه آبرسانی شهرستان کارون داشتیم و هیچ روستایی در این شهرستان مشکل آب ندارد برنامه داریم این پروژه را در شهرستان های دیگر هم اجرا کنیم.

کد مطلب: ۸۱۳۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن آبرسانی روستایی در شهرستان کارون

غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای سلامت با اشاره به بررسی وضعیت آب شرب شهری و روستایی استان اظهارکرد: مقرر شد گزارش جامعی از وضعیت آب رسانی به شهرها و روستاها و پروژه های در دست اجرا بویژه در روستاهها تهیه و و براساس آن تصمیمات جدی و عملیاتی گرفته شود.پروژه های آب رسانی زیادی در دست اجرا داریم که ان شاء الله سال 97 تحولات اساسی در حوزه آب رسانی استان داشته باشیم.

استاندارخوزستان با اشاره به اجرای مرحله اول پیک التور گفت: باید حتما از طرف شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های جوی های آب لایروبی و آهک پاشی و فرمانداران باید بر این کار نظارت داشته باشند همچنین گزارش روند و پیشرفت کار در جلسه آینده شورای سلامت ارائه شود.

شریعتی تصریح کرد: پیرو جلسه گذشته شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اقدامات خود را در جهت کاهش آلودگی های نفتی در استان ارائه داد و در این زمینه تاکید کردم کار به سرعت پیش برود و به صورت دوره ای و فصلی وزارت نفت پیشرفت کار خود را در این زمینه ارائه دهد. همچنین در غرب کارون نیز در جلسه حضور یابند و گزارش بدهند.

وی با بیان اینکه دولت برای فلرهای نفتی برنامه دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه تکیه بر دانش داخلی افزایش پیدا می کند، این کار در حوزه های مختلف نفتی در حال پیگیری است. در غرب کارون نیز ۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز می سوزد که از هشت ماه قبل اقدامات برای جمع آوری این میزان گازی که همراه برداشت نفت سوخته می شود، برنامه ریزی شد؛ ۱.۴ میلیارد دلار هزینه این پروژه است که گاز را برای پتروشیمی بندرامام به خوراک تبدیل می کند.

شریعتی افزود: این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشته و برای دریافت۹۶۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی پرونده تشکیل داده ایم. برای خط لوله و انتقال آن به بندرامام کمی با نیشکر به مشکل برخورده بود که این موضوع هم حل می شود.اجرای پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت در غرب کارون برای بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد، آلودگی های زیست محیطی کاهش و بهره وری از منابع ملی هم افزایش پیدا می کند.

وی با شاره به خدمات رسانی آب شرب در شهرستان شوش که با نظارت علوم پزشکی دزفول انجام می شود عنوان کرد: مقرر شد تا چند ماه آینده مشکل روستاهای زبید،خلیفه حیدر و روستاهای دیگر این شهرستان حل شود.همچنین پروژه آبرسانی قلعه سحر نیز باید امسال در دستور کار قرار بگیرد.

استاندارخوزستان با انتقاد از عملکرد شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی در غیزانیه اظهار کرد: این شرکت در رابطه با پروژه آب‌رسانی غیزانیه کوتاهی بسیار زیادی کرده است در سفرهایی که به این منطقه داشتیم مدت‌ها قبل به مردم وعده آبرسانی داده‌ایم و تا کنون بالغ بر صد بار اجرای این پروژه را پیگیری کرده‌ام اما آنقدر تعلل کرده‌اند که تجهیزات آب رسانی گران‌تر شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه غیزانیه ۳۰۰ حلقه چاه نفت دارد و منطقه‌ای ثروتمند است که از حداقل امکانات محروم است، خاطرنشان کرد: این منطقه جمعیت بسیاری را تحت پوشش دارد و مردم با مشکلات بسیاری مواجه هستند. عدم خدمات‌رسانی به آن، نارضایتی مردم و تبعات اجتماعی بسیاری در پی دارد.شرکت آبفار باید تصمیم‌گیری جدی در این منطقه بگیرد و کار را سرعت ببخشد.

شریعتی بیان کرد: اقدامات زیادی در حوزه آبرسانی از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان انجام شده اما در غیزانیه کار به کندی پیش می رود و این فرایند مورد دلخواه من نیست.

استاندارخوزستان تاکید کرد: پروژه آبرسانی به روستاههای غیزانیه باید در سال 97 به پایان برسد. بیش از حد متعارف در آب رسانی به روستاهای غیزانیه تاخیر شده و اگرچه کارهای در آن منطقه انجام شده اما این روند برای مردم قابل قبول نیست.

وی یادآورشد: در حال حاضر آب شرب برخی از روستاهای غیزانیه از چاههای رامهرمز تامین می شوند که این شهرستان خود مشکل تامین آب دارد و بارها مسئولان به این مساله معترض شده اند.پس لازم است پروژه تامین آب شرب غیزانیه غرب و شرق هرچه سریعتر انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار