در گفت‌وگو با پانا

هشدار نماینده سنقر درباره وضع بهداشتی زلزله‌زدگان کرمانشاه با شروع فصل گرما

حسینی کیا: زندگی در کانکس در تابستان برای زلزله‌زدگان کرمانشاهی غیرممکن است

تهران (پانا) - نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعی بهداشتی مردم زلزله زده غرب کشور درباره افزایش معضلات زندگی زلزله‌زدگان همزمان با فرارسیدن روزهای گرم سال هشدار داد و گفت:زندگی در کانکس در تابستان برای زلزله‌زدگان کرمانشاهی غیرممکن است .

کد مطلب: ۸۱۳۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نماینده سنقر درباره وضع بهداشتی زلزله‌زدگان کرمانشاه با شروع فصل گرما

جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با پانا گفت: یکی از مصوبات مجلس، اختصاص 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است که امیدواریم هر چه سریعتر دولت این اعتبار را تخصیص دهد و به سرعت بازسازی مناطق زلزله‌زده آغاز شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اعتباراتی در قالب کمک‌های بلاعوض از سوی دولت به مردم زلزله‌زده تخصیص یافت که بخشی از آن محقق شده است و امیدواریم باقی آن نیز به سرعت تخصیص یابد تا مشکلات مردم این مناطق کاهش بیابد.

وی درباره وضع بهداشتی مناطق زلزله‌زده نیز توضیح داد: وزارت بهداشت باید ورود جدی‌تری به پایش وضع بهداشت و سلامت در مناطق زلزله‌زده داشته باشند. هر چند که هم‌اکنون نیز اقدامات خوبی در این مناطق در حال انجام است، پیشگیری بسیار اهمیت دارد تا از بروز یک فاجعه دیگر در کرمانشاه جلوگیری شود و شاهد شیوع انواع بیماری‌ها نباشیم.

حسینی کیا تصریح کرد: موضوعی که در مسأله بهداشت و سلامت مردم زلزله‌زده اهمیت دارد تمهیداتی است که مربوط به زیرساخت‌های سلامت می‌شود. علاوه بر این با آغاز فصل گرما ممکن است بیماری‌های گرمسیری در این مناطق افزایش یابد بنابراین تا قبل از گرم شدن هوا باید اقدامات برای مقابله با هرگونه عاملی که سلامت مردم در مناطق زلزله زده تهدید می‌کند، انجام شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه مردم زلزله‌زده نمی‌توانند در روزهای گرم سال در کانکس زندگی کنند،گفت: گرمای استان کرمانشاه در فصل تابستان شدید است و مردم نمی‌توانند در این ایام در کانکس زندگی کنند و مشکل آنان با پنکه حل نمی‌‌شود.

وی درباره بازسازی منازل زلزله‌زدگان نیز گفت: آواربرداری‌ها در مناطق زلزله‌زده آغاز و ساخت و ساز به صورت محدود در برخی مناطق شروع شده است که امیدواریم این روند تسریع یابد.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، نیز از خطر شیوع بیماری‌هایی همچون وبا و سالک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ابراز نگرانی کرده و گفته بود که با وجود فاضلاب‌های منطقه و وضع اسکان مردم، خطر اپیدمی این دو بیماری جدی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار