در گفت‌وگو با پانا

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد: تداوم انجام مشاوره روانی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تداوم ارائه مشاوره‌های روانی این سازمان به زلزله‌زدگان کرمانشاه می‌گوید آمار خودکشی در میان مناطق زلزله‌زده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییری نکرده‌ است.

کد مطلب: ۸۱۳۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد: تداوم انجام مشاوره روانی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با پانا درباره میزان خودکشی میان زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: موضوع خودکشی را پس از وقوع زلزله در مناطق زلزله‌زده با وزارت بهداشت بررسی کردیم و آمارها را نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته مقایسه کردیم اما آمارهای خودکشی تفاوت معناداری در آمار خودکشی‌های منجر به فوت به دست نیامد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به عوارض سلامت روان در میان زلزله‌زدگان گفت: به طور طبیعی وقتی بلایای طبیعی رخ می‌دهد تأثیرات روانی در ماه‌های ابتدایی از وقوع زلزله، کمتر است و پس از چند ماه عوارض روانی بر حادثه‌دیدگان بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم زلزله‌زده غرب کشور به خدمات روانشناختی نیاز دارند، گفت: اگر برای افراد آسیب‌دیده، اقدامات روان درمانی لازم و به موقع صورت نگیرد، عوارض آن تا چندین سال ادامه دارد.

مسعودی فرید با تأکید بر اینکه مراقبت‌های روانشناسی مددکاران بهزیستی در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این اورژانس اجتماعی در همه شهرهای بالای 50 هزار نفر استان کرمانشاه وجود دارد و به مردم زلزله‌زده خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه لازم است مشکلات روان در میان زلزله‌زدگان تا 6 ماه و در کودکان تا 2 سال باید پیگیری شود، گفت: اکنون سازمان‌های مردم نهاد در کنار تیم‌های مشاوره‌ای بهزیستی در این مناطق فعال هستند. همچنین زلزله‌زدگان می‌توانند برای دریافت مشاوره‌های رایگان با خط صدای مشاوره با شماره 1480 یا 123 تماس بگیرند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار