رونمایی از 10 نماد پرنده سیمرغ در نیشابور

نیشابور ( پانا ) - شهردار نیشابور از رونمایی 10 نماد پرنده سیمرغ شیخ فریدالدین عطارنیشابوری همزمان با 25فروردین سالروز بزرگداشت این عارف وشاعر شهیر ایران وجهان خبرداد .

کد مطلب: ۸۱۳۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از 10 نماد پرنده سیمرغ در نیشابور

قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری اظهار کرد: همزمان با 25فروردین سالروز بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری به همت معاونت عمران و معاونت خدمات شهری ساخت و نصب المان ده پرنده از سی پرنده تشکیل دهنده سیمرغ شیخ فریدالدین عطارنیشابوری صورت گرفت.
علی نجفی گفت: المان 10 پرنده از 30 پرنده سیمرغ که تمامی از جنس بتن مسلح و در ابعاد متغیر بین ۲ تا ۴ متر و تقریبا ۲۰ برابر اندازه واقعی هر پرنده است توسط رضا هادیانی و میثم هادیانی ساخته و در محل بزرگترین المان سیمرغ جهان در حاشیه فرهنگسرای سیمرغ نیشابور نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد: هدف از ساخت این المانها بیان پیام شیخ فریدالدین عطار نیشابوری از زبان پرندگان(منطق الطیر) و رسیدن به سیمرغ بزرگ می باشدکه مراد از پرندگان در این راه سالکان راه حق و مراد از سیمرغ وجود حق تعالی است.
نجفی یادآورشد: نصب این پرندگان بر روی ستونهای اطراف المان بزرگ سیمرغ فعلا بطور موقت بوده و در آینده هر پرنده با توجه به پیام و علت طیران و همچنین با توجه به زیستگاه آن در اطراف سیمرغ بزرگ(بوستان عرفانی سیمرغ) در محل مناسب و بر روی پایه هایی که منقوش به اشعار شیخ عطار می باشد منتقل و نصب خواهد شد.
وی تاکید کرد: المان 10 پرنده از سی پرنده سیمرغ با اعتباربالغ بر 700 میلیون ریال توسط شهرداری نیشابور ساخته شده است.
شهردارنیشابور و قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری تصریح کرد: روند ساخت المان های دیگر پرندگان سیمرغ ادامه دارد و با امید به خدا در آینده نزدیک شاهد نصب و تکمیل ساخت پروژه بوستان عرفانی سیمرغ خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار