رئیس سازمان امور اداری و استخدامی : امسال 2 برنامه جدید اصلاح نظام اداری با هدف مقابله با فساد اجرا می شود

اهواز (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: برنامه اصلاح نظام اداری تا پایان سال 96 برای یک دوره 3 ساله به دستگاه ها ابلاغ شد که این برنامه مجدد بازنگری و 2 برنامه به 8 برنامه قبلی اضافه شد و هدف از این دو برنامه مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری است.

کد مطلب: ۸۱۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی : امسال 2 برنامه جدید اصلاح نظام اداری با هدف مقابله با فساد  اجرا می شود

جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان خوزستان گفت: برای اینکه نظام اداری کارآمد داشته باشیم باید ماموریت های دولت را به درستی انجام دهیم و پیش ببریم و این وظیفه به عهده این شوراست.

انصاری عنوان کرد: اصلاحات در نظام دارای در دستور کار دولت‌های مختلف وجود داشت اما از برنامه اول توسعه تا کنون برنامه شفافی در خصوص اصلاح این نظام ارائه نشده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: در حوزه اصلاح نظام اداری موفق عمل نکردیم و سیستم ما عبارت از یک دستگاه بروکراسی بزرگ، تنبل و نابهره‌ور شده است.

معاون رئیس‌جمهوری با مقایسه ترکیب تحصیلی نیروهای شاغل استان با کشور تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت تحصیلی در خوزستان بالاتر از متوسط کشوری است.

وی در خصوص طرح اصلاح نظام اداری توضیح داد: برنامه اصلاح نظام اداری تا پایان سال 96 برای یک دوره 3 ساله به دستگاه‌ها ابلاغ شد که این برنامه مجدد بازنگری و دو برنامه به هشت برنامه قبلی اضافه شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: دو برنامه اضافه شده با هدف مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری است و در همین راستا باید برنامه منظم و منسجم در استان‌ها در جهت کاهش فساد به عنوان عامل کند شدن توسعه تدوین شود؛ همچنین آموزش شهروندان برای اینکه بدانند در صورت نقض حقوق خود چگونه و از چه طریق پیگیری کنند در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در مورد موضوع دولت الکترونیک تصریح کرد: ما در زمینه دولت الکترونیک در دنیا در جایگاه 120هستم که تمام تلاش ما این است که به جایگاه 70 برسیم.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این نشست گفت: امیدواریم شرایطی فراهم نماییم که ماندگاری در استان افزایش یابد با افزایش بهره وری روند خروج نخبگان را کاهش دهیم و این ظرفیت برای کشور ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار