446 هزار کودک در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

زاهدان(پانا)- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: حدود 446هزار کودک زیر پنج سال در سراسر سیستان و بلوچستان واکسن فلج اطفال دریافت کردند.

کد مطلب: ۸۱۲۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
446 هزار کودک در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

به گزارش ایرنا، دکتر سید مهدی طباطبایی اظهار کرد: مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال از پنجم تا هشتم اسفند سال گذشته و مرحله دوم این طرح نیز از 18 تا 21 فروردین امسال در سراسر سیستان و بلوچستان اجرا شد.

وی افزود: مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال به مدت چهار روز تا 21 فروردین برای تمام کودکان ایرانی و غیر ایرانی سیستان و بلوچستان اجرا شد و حدود 446 هزار کودک زیر پنج سال قطره فلج اطفال دریافت کردند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح خانه به خانه بوده است و افزون بر 2 هزار و 900 تیم از کارشناسان بهداشتی به همراه داوطلبان سلامت دانشگاه های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان (دانشگاه علوم پزشکی زابل، دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان) برای اجرای عملیات واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال به درب منازل مردم در همه مناطق شهری و روستایی مراجعه کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار از جمله فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بروز این گونه بیماری ها قرار دارند، همواره اولویت مسئولان بهداشتی درمانی کشور است.

وی افزود: با وجود اینکه از سال 79 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است؛ اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.

فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.

سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسئولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی که در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی این استان مشاهده نشده است، طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار