نماینده پوتین: حمله آمریکا به سوریه پیامدهای سنگینی دارد

تهران (پانا) - نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اعلام کرد که حمله احتمالی آمریکا به سوریه پیامدهای سنگینی در پی خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۱۲۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نماینده پوتین: حمله آمریکا به سوریه پیامدهای سنگینی دارد

به گزارش ایرنا، میخاییل بوگدانف امروز (سه شنبه) گفت: امیدواریم آمریکا به این موضع روسیه توجه کند که حمله به سوریه پیامدهای سنگین به همراه دارد.
وی احتمال برخورد نظامی روسیه با آمریکا در سوریه را رد کرد و افزود: در هر حال عقلانیت باید بر دیوانگی برتری یابد.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه، تهاجم نظامی آمریکا به سوریه را غیرقابل قبول خواند و اظهار کرد: این اقدام بسیار خطرناک خواهد بود.
رسانه های روسی نوشته اند، آمریکا به بهانه حادثه شیمیایی در شهر دومای سوریه، دمشق را تهدید کرده حال آنکه این حادثه جعلی است و افراد مرتبط با تروریست های ضد سوری برای متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ساکنان شهر دوما، یک حمله شیمیایی را صحنه سازی کرده اند.
در طرف مقابل، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داد که دولت ترامپ به دنبال جلب نظر چند کشور در اروپا و خاورمیانه برای حمله تلافی جویانه به سوریه است.
بر اساس این گزارش، مقام های آمریکایی گفتند که دولت این کشور در حال بررسی یک پاسخ نظامی چند ملیتی به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه است.
این مقام ها که نامی از آن ها در گزارش رویترز نیامده است، از فرانسه، انگلیس و برخی کشورهای متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه به عنوان شرکای احتمالی دولت ترامپ در عملیات نظامی علیه سوریه نام بردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد که به زودی تصمیم خود را درباره واکنش نظامی به حمله شیمیایی دوما اعلام خواهد کرد.
به نوشته رویترز، براساس گمانه زنی های کارشناسان، حملات تلافی جویانه از سوی آمریکا و شرکایش در صورت وقوع تاسیساتی را هدف قرار خواهد داد که به این حمله شیمیایی ارتباط داده شده اند.
در همین حال ناو موشک انداز آمریکایی دونالد کوک به سواحل سوریه نزدیک شده است و ناو پورتر نیز در روزهای آینده وارد دریای مدیترانه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار