۱میلیون و ۲۰۰هزار خدمت بدون مراجعه در سال ۹۶ در حوزه تامین اجتماعی البرز

کرج (پانا) - مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز  در دیدار با اعضای انجمن سازندگان البرزفردا، فرهیختگان، اساتید دانشگاه و معتمدین محلات،از مزایای کاهش حجم ترافیک و صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست گفت:  ۱میلیون و ۲۰۰هزار خدمت بدون مراجعه در سال ۹۶ انجام شده است.

کد مطلب: ۸۱۲۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
۱میلیون و ۲۰۰هزار خدمت بدون مراجعه در سال ۹۶  در حوزه تامین اجتماعی البرز

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، سلامی مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز در دیدار با اعضای انجمن سازندگان البرزفردا، فرهیختگان، اساتید دانشگاه و معتمدین محلات، از مزایای کاهش حجم ترافیک و صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست گفت: ۱میلیون و ۲۰۰هزار خدمت بدون مراجعه در سال ۹۶ انجام شده است.

وی افزود: با وجود ۳۰ هزار کارگاه فعال و ۲۵ هزار لیست بیمه در ماه، سالی ۳۰۰ هزار لیست ارسالی که با وجود الکترونیکی شدن دریافت لیست حق بیمه، باعث گردیددر مصرف کاغذ، ترافیک حضوری و آلودگی هوا صرفه جویی گردد.

وی اشاره کرد: حجم وسیع انباشت کاغذ در شعبات، گم شدن مدارک و آلودگی کاغذها که همگی به صورت الکترونیک پرونده سازی شده اند و ارباب رجوع مجبور به تردد میان شعب و انتقال مدارک نیست، گام بلندی در راستای رفاه ارباب رجوع حفظ سلامت محیط زیست است.
سلامی افزود: در اردیبهشت ۹۷ شعبه جدید تامین تامین اجتماعی در ماهدشت افتتاح می شود و تردد میان این کرج و شهر ماهدشت غیرضروری می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز اظهار نمود: بسیاری از امورات بیمه ای در راستای اصل ٤٤ به بخش های خصوصی (کارگزاری) واگذار گردیده و باتوجه به این که استان البرز دارای ٧ کارگزاری می باشد و کارگزاری شعبه اشتهارد نیز بزودی افتتاح می گردد، بدون هرگونه هزینه ای کلیه خدمات را به بیمه شدگان ارائه می نماید.

سلامی با اشاره به خدمت بزرگ و قابل توجه حذف دفترچه های بیمه گفت: این طرح مدتی است آغاز شده و تنها با ارائه شماره ملی یا شماره بیمه امکان استفاده از خدمات برای مراجعین درمانی در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی انجام می شود.

وی در مورد امکان بیمه شدن کارگران اتباع نیز گفت: اتباع خارجی با مراجعه به ادارات کار ودریافت مجوز اشتغال در صورت اشتغال در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی می تواند از پوشش بیمه ای مقرر در قانون استفاده نمایدوکارفرمایان می توانند با مراجعه به شعبات و تکمیل فرم های مربوطه نسبت به بیمه کارکنان خارجی خود اقدام نماید.

در حال حاضر ۱۳۴۰ اتباع خارجی تحت پوشش تامین اجتماعی استان البرز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار