انتقاد معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از برزمین ماندن طرح تفصیلی وجامع منطقه گردشگری بوذرجمهر

قاین (پانا) ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با انتقاد از روی زمین ماندن طرح تفصیلی و طرح جامع منطقه گردشگری بوذرجمهر قاین گفت: این طرح چند سال است که اجرایی نشده است و این ظلم به مردم منطقه است.

کد مطلب: ۸۱۲۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد معاون عمرانی  استاندار خراسان جنوبی از برزمین ماندن طرح تفصیلی وجامع منطقه گردشگری بوذرجمهر

علوی مقدم ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات منطقه گردشگری بوذجمهر قاین گفت: از زمانی که وارد این استان شده ایم تمام جلساتی که در حوزه خودمان گرفته ایم استخوان لای گوشت بوده است که هیچ کدام را نبریده است و این ظلمی بوده است که به منطقه شده وتمام این عقب افتادگی ها و تمام مشکلاتی که امروزه داریم به علت این بوده است که فعل خواستن و توانستن در این استان صرف نشده است .

وی با انتقاد از روی زمین ماندن طرح تفضیلی و طرح جامع منطقه گردشگری قاین گفت: این طرح چند سال است که اجرایی نشده است و این ظلم به مردم منطقه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداراظهارکرد:در مناطق گردشگری اعتبار دولتی نداریم و سرمایه گذار باید عملی سرمایه گذارباشد و اگرسرمایه گذار می خواهد از جیب دولت که همان جیب مردم است کار کند اسمش سرمایه بر است .

وی ادامه داد:یک سرمایه گذار نسبت به پروژه ای که به وی واگذار می شود حداقل بایستی 30تا 40 درصد آورده اولیه داشته باشد وشهرداری با پتانسیل و امکانات و جایگاهی که دارد این ظرفیت را داراست.

علوی مقدم در خصوص روند اداری مکاتبات و پیگیری ها گفت: طرفین باید پاسخگو و پیگیر باشند و نامه زدن به تنهایی کفایت نمی کند.

وی بیان داشت : موضوع مطالعات زیست محیطی که در طرح تفضیلی منطقه گردشگری مطرح است باید طی 15 روز آینده تعیین تکلیف شود و مشاور طرح با همکاری اداره کل محیط زیست مشخص شود .

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر کار گروهی گفت: همه باید در انجام کارها یک یَد واحده باشیم و اگر در کنار هم نتوانیم کار تیمی بکنیم این،مثل یک عالم بی عمل است .

علوی مقدم درادامه گفت: همیّت استانی به جای همیّت قبیله ای و شهری و جناحی دراین گونه مسائل باید داشته باشید.وهر کس در این زمینه ها کم بگذارد و کوتاهی کند وبخواهد منافع مردم را فدای بخش و جناح و گروه خود کند ظلم به شهدا و خون شهدا کرده است و ما موظف به ادای دین خود در برابر این مردم که دین خود را در همه مسائل به کشور ادا کرده اند هستیم.

معاون هماهنگی امور استانداری درادامه با اشاره به مالکیتهای منطقه گردشگری بوذجمهر قاین گفت: زمین های دولتی تعیین تکلیف و در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت و زمین های اوقافی هم باید شهرداری با اوقاف تفاهم نامه هایی را امضا و برابر این توافق نامه ها عمل کنند و در بخش مردمی هم شهرداری باید به عنوان سرمایه گذار وارد شود و تکلیف مالکین مشخص شودو ما هم مکلف هستیم که هرجا نیاز است با شما همکاری کنیم .

وی در خصوص طرح جامع منطقه گردشگری بوذجمهر گفت: طی مدت دو هفته باید کلیه مستندات طرح آماده شود تا در تهران پیگیری لازم دراین زمینه هم صورت گیرد.

علوی مقدم شهرداری را به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی مشخص کرد و گفت: مِن بعد این هیچ کس حق ساخت و ساز بدون اخذ مجوز از شهرداری را در منطقه ندارد وبا افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی در خصوص ساخت وسازهایی که از گذشته در منطقه انجام شده است گفت: کاربری و نوع کار باید منطبق برکار گردشگری باشد و دراین منطقه اداره ما نداریم و اگر سالنی هم زده اند باید به فضای گردشگری و تفریحی تبدیل شود و با کاربری های ما تطبیق داده شود .

معاون استاندار بیان داشت: اگر دستگاههایی که دراین منطقه ساخت و ساز کرده اند ،آمادگی داشته باشند و با یک تنفس هزینه های خودرا از شهرداری بگیرند این سازه ها به شهرداری واگذار شود .

وی درپایان با احداث پایگاه امداد و نجات هلال احمردر منطقه گردشگری بوذجمهر موافقت کرد وهمچنین با همکاری اداره منابع طبیعی پارک جنگلی نیز به شهرداری واگذار خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار