تعامل واستفاده حداکثری از همه ظرفیت ها و نهادها در عین حفظ اقتدار آموزش وپرورش برای حل مشکلات موجود

شیراز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش وپرورش فارس گفت:حل مشکلات موجود آموزش وپرورش نیازمند همکاری وتعامل با همه نهادها ودستگاهها دارد ولی این مساله نباید اقتدار آموزش وپرورش را زیر سوال ببرد.

کد مطلب: ۸۱۲۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تعامل واستفاده حداکثری از همه ظرفیت ها و نهادها در عین حفظ اقتدار آموزش وپرورش برای حل مشکلات موجود



عبدالرسول احمدی در دیدار با روسای ادارات آموزش وپرورش سراسر استان در محل سالن جلسات اداره کل ضمن تشریح برنامه ها واولویت های کاری خود گفت: تمرکز زدایی از فعالیت ها ، برنامه ها وتصمیم گیری ها در اداره کل و تفویض اختیار به سایر بخش ها از جمله ادارات ومدارس از جمله اولویت هایی است که به جد دنبال می شود .

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش فارس همچنین خطاب به مدیران آموزش وپرورش گفت:از هم اکنون با تشکیل کارگروه هایی در سطح ادارات خود نسبت به شناسایی وبررسی راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود با استفاده از ظرفیت های محلی اقدام کنند .

احمدی همچنین با اشاره به اینکه مشکلات موجود در آموزش وپرورش یک واقعیت است گفت: انتظار اینکه این مشکلات در یک شب وتوسط یک فرد حل شود غیرواقع بینانه هست وهمه باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم واین بار را بردوش یک نفر قرارندهیم .

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش فارس گفت: متاسفانه امروز این مشکلات باعث شده تا انگیزه در معلمان و دانش آموزان در حوزه تعلیم تربیت کاسته شود وباید تلاش کرد که با ارائه راهکارهای دقیق و براساس تصمیم گیری های اصولی وپرهیز از تصمیم گیری های عجولانه وغیرکارشناسی وهیجانی این انگیزه به جامعه بزرگ تعلیم وتربیت برگردانده شود .

احمدی با تاکید بر نقش موثر احداث فضاهای آموزشی در تعلیم وتربیت گفت: نباید توجه به این حوزه باعث فراموشی مساله مهم واصلی آموزش ،تربیت وپرورش شود .

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش فارس توجه به آموزش وتعلیم وتربیت را اصل کار وسیاست اصلی خود عنوان کرد وگفت: دراین راستا توجه به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به عنوان سندی که کارکارشناسی خوبی برروی آن انجام شده وبه عنوان قانون محسوب می شود مورد تاکید است .

احمدی همچنین توجه به انضباط کاری، مالی واداری را از دیگر اولویتهای کاری خود دانست وافزود: درحال تدوین نظام ارزیابی دقیقی هستیم که تمامی مدیران ودست اندرکاران حوزه تعلیم وتربیت را بتوان دقیق مورد ارزیابی قرار داد تا عدالت در سیستم تشویق ، ارتقاو ارشاد واستفاده از شایستگی ها دقیق تر انجام گیرد .

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش فارس با توجه به شروع فصل نقل وانتقالات وثبت نام در مدارس بر عدم توصیه وسفارش پذیری مدیران تاکید کردوگفت: باید کاری کرد که معلم واولیای دانش آموزان به مجموعه اداره کل وادارات آموزش وپرورش دراحقاق حقوق خود اعتقاد واعتماد داشته باشد .

وی همچنین احیای شورای نظام پیشنهادات را ازدیگر اولویت های خود عنوان کرد وافزود: این شورا ظرفیت خوبی است که از همه نقطه نظرات صاحب نظران ومعلمان دلسوز برای حل مشکلات استفاده شود .

توجه به حل مشکلات هنرستانها ، سرویس های روستا مرکزی وتجمیع مدارس، پیگیری اتمام برخی پروژه های رفاهی در شهرستانها، توسعه واستفاده از ظرفیت های نوین آموزشی درآموزش های ضمن خدمت از دیگر نکاتی بود که احمدی از آنها به عنوان اولویت های کاری خود یاد کرد .

درابتدای این نشست صمیمی روسای ادارت آموزش وپرورش سراسر استان به بیان مشکلات موجود وارائه برخی راهکارها وپیشنهادات و راه حل آنها اشاره کردند .

عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان، تبعیض در بین فرهنگیان وسایر کارکنان دولت، کمبود اعتبارات جاری ادارات ومدارس، کمبود فضاهای آموزشی وورزشی در برخی مناطق، تمرکز در تصمیم گیری ها در سطح ملی واستان، عدم بروز رسانی تجهیزات آموزشی وکمک آموزشی در مدارس از جمله اهم مشکلاتی بود که روسای ادارات آموزش وپرورش به آنها اشاره کردند .

توجه به آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان ، استفاده موثرتر از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، استفاده از طرح های مشارکتی با سایر نهادها ، تقویت شوراهای آموزش وپرورش وبرنامه ریزی ، تمرکز زدایی از تصمیم گیری وارائه اختیارات بیشتر به ادارات برای حل مشکلات با استفاده از ظرفیت های محلی نیز از جمله پیشنهادات این روسا بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار