انتخابات مجلس دانش آموزی نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری در جامعه است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان و رییس ستاد انتخابات اجرایی استان گفت:انتخابات مجلس دانش آموزی نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری در جامعه است.

کد مطلب: ۸۱۱۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات مجلس دانش آموزی نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری در جامعه است

به گزارش پانا از لرستان،محمد حسین امیری در جلسه انتخابات نهمین دوره مجلس و شورای دانش آموزی استان گفت: یکی از دست آوردهای مهم انقلاب اسلامی که با پیروزی انقلاب در ایران رقم خورد بحث مردم سالاری دینی است.
وی افزود: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی در ایران بحث مردم سالاری دینی شاید وجود نداشت و انقلاب اسلامی این واژه را در ادبیات سیاسی دنیا گنجاند.
وی اظهار داشت: بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری مردم سالاری دینی دو واژه جدا از هم نیست بلکه یک واژه منسجم است بطوریکه در درون دین آزادی و مردم سالاری وجود دارد و ما این را در تاریخ اسلام به وضوح دیده ایم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: بطوریکه در زمان حکومت پیامبر اسلام که در واقع اولین حکومت اسلامی را داشتیم پیامبر گاه و بیگاه به رای افراد رجوع می کرد و بر اساس مشورت با اصحاب صاحبنظر عمل می نمود.
امیری افزود: اصولا مردم سالاری دینی بر دو پایه مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی استوار است که این دو باید در کنار هم باشند.
وی اظهار داشت: انتخابات مجلس دانش آموزی نیز در همین راستا است چرا که دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و باید آینده کشور را در حوزه های مختلف سیاسی،اقتصادی و مذهبی رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار