معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان:

تحقق 127 درصدی اشتغال فراگیر خوزستان در سال 96

اهواز (پانا) - معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت:در زمینه طرح اشتغال فراگیر ۱۲۷ درصد تحقق داشتیم و به جای تعهد ۱۶ هزار شغل در استان ۲۱ هزار اشتغالزایی شد.

کد مطلب: ۸۱۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تحقق 127 درصدی اشتغال فراگیر خوزستان در سال 96

سید علی بحرینی مقدم در نشست شورای اشتغال استان اظهار کرد: در حوزه آی.سی. تی استان خوزستان تنها یک طرح اشتغال فراگیر داشتیم که باید این موضوع بررسی و علت یابی شود.

وی افزود: متاسفانه برخی دستگاه های استان ظرفیت خوبی برای اشتغال دارند ولی مشارکت نمی کنند. بحرینی گفت: بالغ بر ۳۶ کمیته فنی در پایان سال قبل با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در زمینه های مختلف برگزار کردیم. در نهایت از طرح های مورد بررسی ۶۰۳ طرح با ۴۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از چهار هزار نفر به تصویب رسید.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۲۶۰ طرح به بانک ها ابلاغ شده است، افزود: جزو معدود استان هایی هستیم که بخشی از تسهیلات طرح های فراگیر پرداخت شده است.

بحرینی با تاکید بر اینکه استان نیاز به یک عزم عمومی و مشارکت حداکثری همه دستگاه ها دارد، گفت: رکورد ۵۳ هزار و ۹۶۵ بیمه شده جدید را در پایان سال قبل داریم که در قیاس با نرخ بیکاری استان و جویندگان کار نشان می دهد که باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا پاسخگوی نیاز اشتغال استان باشیم.

وی افزود: بسیاری از دستگاه های استان به صورت فعال در عرصه اشتغال حضور ندارند و همچنین حضور گاها کمرنگ دارند و یا پاسخگو نیستند؛ این در حالی است که دولت بسته ها، طرح ها و اعتبارات خوبی را ارائه و استان ها نیز برای بهره مندی بیشتر در حال رقابت هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار کرد: متأسفانه برخی دستگاه ها که می توانند از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشند ولی نه تنها این کار را نکرده بلکه در جلسات کمیته فنی و شورا هم حضور پیدا نمی کنند. شورای اشتغال مرکز همگرایی دستگاه های مختلف برای ایجاد اشتغال در سطح استان است و حضور فعالانه مدیران اجرایی می تواند به این شورا کمک کند؛ برخی دستگاه ها مثل سازمان آب و برق، ورزش و جوانان یا دانشگاه علوم پزشکی عملا ظرفیت خوبی دارند ولی مشارکت و حضور خوبی ندارند.

بحرینی بیان کرد: بنگاه های اقتصادی بزرگ مقیاس و محرک زا باید بیشتر مورد توجه و آسیب شناسی قرار بگیرند؛ قعطا با حل مشکلات آنها ظرفیت اشتغالزایی خوبی در کوتاه مدت ایجاد می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار