بنا به اعلام گمرک

میعانات گازی عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران در سال 96

چین بزرگترین مقصد صادراتی ایران

تهران (پانا)- براساس اعلام گمرک ایران عمده ترین اقلام صادراتی ایران در 12 ماه سال 96 شامل میعانات گازی، گاز طبیعی و پروپان مایع است که سهم این کالاها در رقم صادراتی کشور 24 میلیارد و 703 میلیون دلار است و نسبت به سال گذشته 22.27 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۸۱۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
میعانات گازی عمده‌ترین کالاهای صادراتی  ایران در سال 96

به گزارش گمرک، اقلام عمده صادراتی کشورمان در مدت یادشده به ترتیب شامل میعانات گازی به ارزش ۷ میلیارد و ۷۹ میلیون دلار، گاز طبیعی مایع شده ۲ میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار ، پروپان مایع شده به ارزش یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون دلار، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین با یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون دلار ، متانول به ارزش یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون دلار است. سهم سایر کالاها ۲۴ میلیارد و ۷۰۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۲۲ و ۲۷ صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

چین، بزرگترین وارد کننده کالاهای ایرانی

عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ به ترتیب شامل چین به ارزش ۹ میلیارد و ۶۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۶ میلیارد و ۷۶۴ میلیون دلار، عراق با ۶ میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار، جمهوری کره با ۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ، ترکیه با ۳ میلیارد و ۹۹۱ میلیون دلار بوده است.

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در مدت یادشده به ترتیب شامل کشورهای چین با ۱۳ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۱۰ میلیارد و ۶۷ میلیون دلار، جمهوری کره با ۳ میلیارد و ۷۱۷ میلیون دلار، ترکیه با ۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار ، آلمان ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون دلار و همچنین سایر کشورها ۲۱ میلیارد و ۲۶ میلیون دلار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار