استاندار خوزستان در شورای اشتغال تاکید کرد:

سال جدید نباید بگذاریم کالای ایرانی در برابر کالای خارجی عقب نشینی کند

اهواز (پانا) -غلامرضا شریعتی با تاکید براینکه در سال 97 اشتغال،تولید و بهره وری بالاتری نسبت به سال های گذشته داشته باشیم گفت: نباید در شرایطی قرار بگیریم که کالای ایرانی در برابر کالای خارجی عقب نشینی کند.

کد مطلب: ۸۱۱۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سال جدید نباید بگذاریم کالای ایرانی در برابر کالای خارجی عقب نشینی کند

شریعتی دیروز در نشست شورای اشتغال استان اظهار کرد: امیدوارم در سال جدید با همت مدیران، شاهد رشد و جهش در زمینه اشتغال نسبت به سال های گذشته باشیم. امیدوارم آنچه در سال گذشته تأکید کردم که اولین دغدغه اشتغال باشد و همه موارد پیشرو باید برای توسعه و تسهیل اشتغالزایی اصلاح و برداشته شود، انتظار است در سال جاری نیز به صورت جدی دستگاه ها در این زمینه بسیج شوند.

وی افزود: با امید چشم به خیزش اقتصادی در سال جدید داشته باشیم و تحقق شعار سال هم جز با تفاهم دولت، مردم و بخش خصوصی میسر نخواهد بود. سایه دولت بر سر اقتصاد باید برداشته شود و کاهش پیدا کند و حقوق مصرف کننده را نیز به صورت همزمان درنظر داشته باشد. همچنین مبارزه با قاچاق و رانت باید سرلوحه کار مدیران باشد. گسترش بازار تقاضا برای کالای ایرانی را نیاز داریم که جز با افزایش کیفیت و رقابت پذیر کردن کالای تولید ملی محقق نمی شود.

شریعتی عنوان کرد: باید به سمت مدیریت اصولی حرکت و برنامه محوری را در دستور کار قرار دهیم؛ همچنین از مدیریت های هیجانی فاصله بگیریم. برای حرکت به سمت توسعه همه جانبه و اشتغالزایی بیشتر باید در شیوه مدیریتی خود تعارفات را کنار بگذاریم؛ هر کارشناس و مدیری که مانع جدی برای توسعه اشتغال است و توان و شرایط هماهنگی با مسیر ایجاد شده را ندارد باید کنار گذاشته شود و مدیری روی کار بیاید که می تواند متناسب با این سرعت حرکت و فعالیت کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دستگاه های استانی و معاونان استانداری حتما باید نظارت همه جانبه بر دستگاه های ذیربط در این زمینه داشته باشند و عملکرد تمامی آنها را حتی در سطح شهرستان ها رصد کنند. اگر مبنای فعالیت مدیران نه فشار و لابی بلکه توسعه باشد می توانیم شرایط بهتری را برای استان رقم بزنیم.

شریعتی بیان کرد: سال گذشته در استان خوزستان کل کسانی که سرکار بودند و اخراج شدند حداکثر سه هزار نفر بوده که تعداد قابل توجهی از آنها نیز بازگشت به کار داشتند؛ یعنی شورای اشتغال هم برای حفظ اشتغال موجود تلاش کرده که کار بسیار مهمی است و هم اینکه اشتغالزایی جدید داشته باشد. باید به دستگاه های ضعیف تذکرات لازم بدهیم و اگر قرار بر حرکت در مسیر را ندارند باید جایگزینی مدیر انجام شود؛ باید موانع پیش روی توسعه و افزایش اشتغالزایی در استان را برداریم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال نیازمندی سرمایه گذاری است، ادامه داد: سرمایه گذاری ها باید جهت گیری صحیحی داشته باشد تا افزایش افزوده بیشتری برای استان داشته باشد. به عنوان نمونه در زمینه گردشگری می توان اشتغال مؤثر و خوبی را ایجاد و ارزش افزوده بسیاری را برای استان به ارمغان آورد. زیرساخت های استان در زمینه گردشگری خیلی خوب نیست ولی با این حال مدیریت جدید باید طرحی نو دراندازد و چون عملکرد قابل قبولی در این حوزه نداشته باید زیرساخت ها را توسعه و گسترش دهد.

شریعتی افزود: صادرات خوزستان به کشور عراق بالای یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در سال گذشته رسیده و هرچند رقم بی سابقه ای است ولی بخش خصوصی برای ضعف های مدیریتی در حوزه پایانه های مرزی گلایه داشتند. همچنان وفق سال های گذشته عملکرد فرمانداران در حوزه اشتغالزایی بررسی و افراد موفق الگو می شوند و افراد ناموفق نیز باید تجدیدنظری در نحوه مدیریت خود داشته باشند.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم پیگیری برگزاری همایش کارآفرینی و اشتغال در تمامی شهرستان ها گفت: میزان اعتبار یارانه تولید در استان ۸۰ میلیارد تومان است و باید برای کالاهای با ظرفیت بیشتر و ارزش افزوده بالاتر مورد استفاده و هزینه قرار بگیرند. بیشترین استفاده از دیتا بعد از تهران در خوزستان است که به تبع باید تولید و اشتغالزایی متناسب با این مصرف را ایجاد کنیم؛ قرار نیست که استان فقط مصرف کننده باشد و باید از این ظرفیت نهایت بهره مندی را داشته باشیم.

شریعتی عنوان کرد: یک بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای حوزه خلیج فارس را داریم که می توان در زمینه آی. تی هم برای این بازار برنامه ریزی و اشتغالزایی لازم را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار