مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی :

رشد 122 درصدی بازدید از امکان تفریحی خراسان شمالی

بجنورد(پانا)- آدینه محمد سویدانلویی در نشست خبری با اشاره به میزان سفرهای انجام‌شده طی نوروز در خراسان شمالی اظهار کرد: طی روزهای 27 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 بیش از 3 میلیون و 400 هزار نفر مسافر وارد خراسان شمالی شدند که نشان از رشد 25 درصدی این آمار نسبت با سال گذشته دارد.

کد مطلب: ۸۱۱۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد 122 درصدی بازدید از امکان تفریحی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از رشد 122 درصدی بازدید از امکان تفریحی خراسان شمالی خبر داد.

وی در ادامه به تشریح سایر جزییات در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: رشد 122 درصدی بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی استان با رقمی بالغ‌بر یک‌میلیون و 500 هزار بازدید صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین از اقامت 165 هزار نفر در مراکز اقامتی خبر داد که این میزان اقامت در مقایسه با سال گذشته رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد.

وی بازدید بالغ‌بر 48 هزار نفر از موزه‌ها و فروش 812 میلیون تومانی صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های نوروزی را از سایر آمارهای نوروزی دانست.

سویدانلویی همچنین در تشریح برنامه میراث فرهنگی در سال 97 گفت: راه‌اندازی و گسترش موزه‌های خصوصی و موضوعی در استان، ایجاد و توسعه بناهای تاریخی با مالکیت میراث فرهنگی، حمایت و تجمیع کارگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی در راستای شعار سال و توسعه مؤسسات صادراتی در این حوزه از مهم‌ترین برنامه‌های سال 97 است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: در خراسان شمالی مشکلی برای تولید صنایع‌دستی نداریم اما متأسفانه مشکل اصلی درفروش این محصولات است که امیدواریم با ایجاد فضاهای متنوع این مهم صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین ترویج فرهنگ مهمان‌پذیری را از دیگر برنامه‌های آینده این مجموعه عنوان کرد و افزود: 39 مجوز اقامتگاه بومگردی در استان تاکنون صادرشده و 15 مجوز دیگر نیز در دست اقدام است تا بتوان از حوزه مسافران و گردشگران در استان به خوبی استفاده لازم را برد.

وی همچنین میانگین ماندگاری مسافران در استان را یک‌شب بیان کرد و گفت: این آمار درگذشته تنها یک ساعت بوده است که با برگزاری برنامه‌های متنوع و اطلاع‌رسانی صورت گرفته ازجمله توزیع بروشور و لوح فشرده و نیز مراسم‌هایی فرهنگی ازجمله نوروزگاه و جاده ابریشم این میزان ماندگاری به یک‌شب ارتقا یافته است.

سویدانلویی در بخشی دیگر دوران پیش از مسئولین خود در این مجموعه را دوران سمبل‌کاری و سطحی کاری معرفی کرد و اقدامات انجام‌شده در این مجموعه را آواربرداری کارهای گذشته دانست.

وی همچنین در انتها با اشاره به حواشی به وجود آمده در خصوص برنامه تلویزیونی "وقتشه" گفت: این برنامه هیچ‌گونه هماهنگی برای معرفی کارشناس یا آیتم‌ها با مجموعه میراث فرهنگی نداشته است و در حال پیگیری برای اعلام مراتب اعتراض به نحوه تولید و محتوای این برنامه هستیم.

مجردی-خبرنگار افتخاری خبرگزاری پانا خراسان شمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار