مدیرکل میراث فرهنگی قم: 640 هزار و 833 مسافر نوروزی در قم اسکان یافتند

قم (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از 24 اسفندماه سال 96 تا 13فرودین ماه سال جاری، 640 هزار و 833 مسافر نوروزی در قم اسکان یافته اند.

کد مطلب: ۸۱۰۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل میراث فرهنگی قم: 640 هزار و 833 مسافر نوروزی در قم اسکان یافتند

عیسی رضایی روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای اقامتی اظهار داشت: این تعداد مسافرنوروزی در واحدهای اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، مدارس آموزش پرورش، مهمانسراهای ادارات و زائرسراهای بقاع متبرکه و سایر مراکز اقامتی اقامت یافتند.

وی افزود: امکانات اسکان توسط دستگاه ها و مراکز مختلف از جمله زائرسرای اداره کل اوقاف و امور خیریه، خوابگاه های دانشجویی، مجتمع فرهنگی یاوران مهدی، منتظران موعود و نیمه شعبان، کمپ ها و چادرهای شهرداری قم برای مسافران نوروزی فراهم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر، 166 واحد خانه مسافر و 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان قم با 12 هزار تخت از مسافران نوروزی استقبال کردند.

وی با اشاره 95 هزار و 228 گردشگر از اماکن تاریخی قم بازدید کردند گفت: از این تعداد چهار هزار و 575 گردشگر خارجی بودند که از خانه تاریخی امام راحل و موزه مراجع بازدید کردند.

رضایی گفت: بیش از 350 اثر تاریخی قم در فهرست ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد 10 مکان موزه ای و تاریخی برای بازدید گردشگران با حضور کارشناسان میراث فرهنگی آماده شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از استقبال مسافران نوروزی از تورهای قم گردی خبر داد و گفت: این تورها ازیکم تا 12 فروردین ماه با همکاری شهرداری و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قم اجرا شد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار