سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش محتوای آموزشی را با اهداف سند تحول مطابقت می‌دهد

تهران (پانا) - سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر انطباق محتوای آموزشی با اهداف سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش محتوای آموزشی را با اهداف سند تحول مطابقت می‌دهد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حیدر تورانی در نخستین جلسه عمومی با کارکنان و اعضای هیات علمی سازمان که ساعت 9:30 صبح امروز (یکشنبه 19 فروردین ماه 97) در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد اظهار کرد: یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی را گرامی و برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی توفیق دارم.

وی با بیان این مطلب که هرچه داریم از هدایت‌های داهیانه امام راحل، مقام معظم رهبری و ایثارگری شهدای 8 سال دفاع مقدس است افزود: سه عامل محور اصلی حفظ وحدت جامعه بوده و هست 1- امام خمینی(قدس سره الشریف)، 2- شهداء و 3- ولایت فقیه و هرگز نباید اجازه داد به این محورهای وحدت آفرین در جامعه خدشه ای وارد و یا تضعیف شود.

تورانی با اشاره به برخی اختلاف‌های موجود بین مسئولان، آن را به اختلاف سلیقه درون درون خانواده تشبیه و اضافه کرد: اختلاف سلیقه‌ها نباید کلیت نظام را به چالش بکشد.

وی با مروری کوتاه بر کارنامه سازمان پژوهش از بدو تاسیس تاکنون تصریح کرد: بحمدالله تاکنون کارهای بزرگی انجام گرفته و ما نیز باید با همه توان تلاش کنیم، کارهای بزرگتری انجام دهیم. این نگاه، نگاهی مثبت اندیشانه و رو به جلو است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به پیشرفت‌های روز افزون و شگفتی آفرین علوم و فناوری‌های نو، افزود: 50 سال قبل می‌گفتند هر200 سال حجم دانش بشری به دوبرابر افزایش می‌یابد، در حالیکه امروزه دوبرابر شدن حجم اطلاعات در یکسال مطرح است و بعید نیست به زودی این زمان به 12 ساعت کاهش یابد.

وی با مرور خاطرات دوران کودکی خود یادآور شد؛ آن زمان یک نامه که ارسال می‌شد بیش از ده روز طول می کشید تا به مقصد برسد، ولی امروزه به کمک اینترنت و شبکه های اجتماعی هر مطلبی را می‌توان آنلاین به سرتاسر دنیا منتقل کرد. لذا سازمان‌های پویا و اثر گذار تلاش می‌کنند ساختار سازمانی خود و فرایندها را با تغییرات علمی و فناوری هماهنگ و هم سو نمایند، در غیر این صورت در برابر طوفان تغییرات ایجاد شده از مدار خارج و کنار گذاشته می‌شوند. زیرا دنیای امروز دنیای مقاومت در برابر تغییر نیست، بلکه باید با اشتیاق به استقبال و مدیریت آن پیش برویم.

تورانی با اشاره به تابلوهای هوشمند(اسمارت بورد) و شبکه های آموزشی الکترونیکی(ای لرنینگ)، اضافه کرد: هریک از این پدیده ها در فرایند یاددهی- یادگیری تحولی شگرف ایجاد کرده‌اند و نظام آموزشی نیز باید خود را با شرایط جدید و حفظ ارزش‌ها هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه تکیه بر مهارت‌ها و شایستگی‌ها لازم، اما کافی نیست افزود: در دنیای امروز که همه چیز به سرعت کهنه می‌شود، سخن از ایجاد قابلیت و ارتقاء ظرفیتهاست تا فرد بتواند با اعتماد به نفس بیشتر خود را با تغییرات شتابنده و روبه رشد انطباق دهد. قابلیت یعنی زایاندن فکر و اندیشه‌های نو و سازمان پژوهش به عنوان مغز متفکر نظام آموزشی باید در این حرکت جلودار و پیشگام باشد.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سبک رهبری دستور مدار را ناکارآمد ارزیابی و اضافه کرد: در چنین مکان حساسی همه باید دست در دست یکدیگر با احساس مسئولیت و هم افزایی، ماموریت‌های محوله را در راستای تحقق اهداف و چشم انداز سند تحول بنیادین نظام آموزشی پیش ببرند.

وی با استناد به عملکرد چند مدیر موفق داخلی و خارجی، مدیریت سازمانی مبتنی بر روابط انسانی و عاطفی را سبکی معجزه گر توصیف کرد که موجب احساس ارزشمندی کارکنان سازمان و دلبستگی آنان به کار و تلاش بیشتر می‌کند.

تورانی با اشاره به استقرار پایه دوازدهم از مهر سال جاری تصریح کرد: بحمدالله با اسقرار پایه دوازدهم، استقرار نظام جدید آموزشی با محتوای همسو با سند تحول کامل می‌شود و از این پس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با انجام تحقیقات میدانی میزان انطباق محتوا را با اهداف سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت نیاز اصلاحات جزئی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار