رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی خبر داد:

آنتروتوکسمی، بیماری تغییر فصل دام ها

بیرجند (پانا) - رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت : همزمان با فرارسیدن فصل بهار، دامداران جیره دام ها را برای پیشگیری از بیماری آنتروتوکسمی مدیریت کنند.

کد مطلب: ۸۱۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آنتروتوکسمی، بیماری تغییر فصل دام ها

مسعود دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: همزمان با تغییر فصل و برای پیشگیری از بروز بیماری آنتروتوکسمی در دام ها و جلوگیری از تلف شدن آنها، دامداران باید در تغذیه و جیره دام ها مدیریت داشته باشند تا دام ها بر اثر پرخوری تلف نشوند.


مسعود دادفر یکی از موثرترین روشهای دیگر پیشگیری از این بیماری را واکسیناسیون دام های بالغ و جوان قبل از تغییر جیره عنوان کرد و افزود: بیماری آنتروتوکسمی یکی از بیماری های دام است که با تغییر ناگهانی در جیره دام بروز می کند و معمولا منجر به مرگ دام می شود.
وی تاکید کرد: دامدارانی که دام های آنها بصورت چرای آزاد تغذیه می شوند، باید قبل از جابجایی مرتع نسبت به واکسیناسیون دام ها علیه بیماری آنتروتوکسمی اقدام کنند.


وی گفت: با اجتناب از تغییر سریع جیره غذایی، جلوگیری از پرخوری و واکسیناسیون به موقع دام ها می توان از بروز بیماری آنتروتوکسمی به راحتی جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار