مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: آنفلوآنزای حاد پرندگان مهار شد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرد که آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور مهار شده است.

کد مطلب: ۸۰۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: آنفلوآنزای حاد پرندگان مهار شد

به گزارش صداوسیما، حمید ورناصری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه با فراگیر شدن آنفلوآنزای حاد پرندگان ۲۵ میلیون مرغ تخم گذار کشور معدوم و هزار تن تخم مرغ از بازار حذف شد، افزود: بخشی از این خلاء به وسیله واردات و بخشی از تولید داخل تامین شد.

وی گفت: پیش از فراگیر شدن آنفلوآنزای حاد پرندگان، میانگین تخم مرغ در کشور ۵ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: اقدامات خوبی برای جایگزینی مرغ های معدوم انجام شده؛ اما سه چهار ماه برای بازگشت بازار به حالت طبیعی و تخم گذاری این مرغ ها زمان نیاز است.

ورناصری گفت: آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور مهار شده و در دو سه هفته گذشته گزارشی در این زمینه به سازمان دامپزشکی نرسیده است.

وی افزود: روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ در شهر تهران توزیع می شود اما قیمت تخم مرغ ها به دلیل نوع بسته بندی متفاوت است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور علت افزایش قیمت نهاده های دامی را افزایش قیمت جهانی آنها بیان و اضافه کرد: به عنوان نمونه قیمت هر تن کنجاله سویا ۷۰ تا ۱۰۰ دلار افزایش یافت و این افزایش در بازار داخل تاثیر گذار بود.

ورناصری گفت: وزارت جهاد کشاورزی به همه اتحادیه های دامپروری و طیور افزایش قیمت ها را اعلام و کنجاله سویا را با قیمت هزار و ۶۵۰ تومان توزیع کرد.

وی افزود: بیشتر بازار گوشت کشور از تولید داخل تامین می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه ۹۰۰ هزار تن تولید سالانه گوشت کشور است گفت: سالی ۱۰۰ هزار تن گوشت گوساله و گوسفندی وارد می شود.

ورناصری افزود: در تهران حدود ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی توزیع می شود که بخشی از آن از کشورهای آسیای میانه و استرالیا وارد می شود.

وی گفت: با هماهنگی سازمان دامپزشکی اعتبار گوشت های وارداتی از استرالیا هفت روز و برای گوشت های تازه ۷۲ ساعت تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: اکنون قیمت گوشت گوسفندی مخلوط ۳۳ هزار تومان و قیمت گوشت گوساله و گوسفند از ابتدای سال ۹۶ جزو ثابت ترین قیمت ها بوده است.

طرح نظارت ویژه بازار تا ۳۱ بهمن ادامه دارد

شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کننده نیز در این برنامه گفت: نظارت ویژه در بازار عید نوروز از هفتم بهمن آغاز شد و تا ۳۱ فروردین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ماهانه ۲۰۰ هزار بازرسی انجام می دهیم افزود: در بخش کالا بیشترین شکایت مربوط به میوه، نان و گوشت و در بخش خدمات مربوط به خدمات حمل و نقل و تعمیرگاهی است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کننده گفت: ماهانه حدود ۱۶ هزار شکایت در کل کشور به سامانه ۱۲۴ اعلام می شود.

میرآخورلو افزود: نبود تعادل در عرضه و تقاضا و کمبود گوشت قرمز موجب شد در ماه های اخیر از کشورهای آسیای میانه گوشت وارد کنیم.

وی گفت: بیشترین شکایت های مردم در حوزه گوشت مربوط به قیمت و کیفیت بوده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کننده افزود: قیمت ۳۳ هزار تومان برای گوشت مخلوط در بازار رعایت می شود اما در باره تخم مرغ و گوشت با قیمت های ایده آل فاصله داریم و باید عرضه این محصولات افزایش یابد.

میرآخورلو گفت: دو هزار و ۵۰۰ بازرس این سازمان در استان ها فعالند و اگر با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته شود بازرسان سازمان حمایت از مصرف کننده حداکثر ۴۵ دقیقه در تهران و ۳۰ دقیقه در شهرستان ها در محل تخلف حاضر می شوند.

وی افزود: ۹۱ درصد از کسانی که با سامانه ۱۲۴ تماس می گیرند از عملکرد سازمان حمایت از مصرف کننده راضی هستند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کننده گفت: با توجه به اینکه سیاست گذاری درباره مبارزه با قاچاق با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، سازمان حمایت از مصرف کننده در سال ۹۵ میزان تخلفاتی که درباره قاچاق رسیدگی کرد از نظر ارزش ۱۰ برابر افزایش یافته بود.

میرآخورلو افزود:در سال ۹۶ نیز میزان بازرسی های این سازمان ۱۰ درصد افزایش اما رقم تخلف کاهش یافت.

وی گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده بازار را برای کالاهای قاچاق پرخطر کرده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کننده افزود: از هر کشوری نمی توانیم تخم مرغ بخریم زیرا قیمت آنها از قیمت پایه ما بیشتر است و بر این اساس تامین تخم مرغ مشکل و روند کاهش قیمت آن در داخل کند است.

میرآخورلو گفت: نرخ خدمات در ایام نوروز به هیچ وجه نباید افزایش داشته باشد و بحث چارتری هواپیماها نیز برای جلوگیری از پایمال شدن حق مردم تا پایان تابستان سال آینده حذف می شود.

وی افزود: در تولید پسته امسال با مشکل روبرو شدیم و اکنون بر این اساس قیمت پسته در بازار افزایش یافته است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کننده گفت: برای خالص فروشی شیرینی ها ترازوها در تهران تجهیز شده اند اما همچنان درباره خالص فروشی شیرینی شکایت داریم.

نظارت ویژه ای در بازار نمی‌بینیم

مسیح انصاری رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان نیز در این برنامه گفت: توان خرید مصرف کننده و کیفیت کالاها، عوامل تاثیر گذار بر قیمت و ضعف در نظارت مشکل اصلی مصرف کننده است.

وی افزود: اگر اکنون نظارت ویژه ای بر بازار انجام می شود چرا این نظارت تاکنون وجود نداشته است و اگر بحث نظارت ویژه تبلیغاتی است مسئولان این واژه رابه کار نبرند زیرا نظارت ویژه ای را در بازار نمی بینیم.

انصاری با بیان اینکه شکایت نکردن نشان دهنده رضایت مصرف کننده ها نیست گفت: اگر با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از مصرف کننده تماس گرفته شود برای طرح شکایت و رسیدگی به آن مراحل متعددی وجود دارد که شکایت کننده را پشیمان می کند.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این برنامه گفت: از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین طرح ویژه نظارت این سازمان انجام می شود.

وی با بیان اینکه امسال بازار آرامش خوبی دارد افزود: برای رعایت الزامات قانونی در بازار همکاری خوبی میان دستگاه های مختلف وجود دارد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۹۰ درصد از پرونده های قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می شود و در سال ۹۶ رسیدگی به این پرونده ها در سازمان تعزیرات حکومتی ۳۸ درصد افزایش یافته است.

مهدی کاظم نژاد قائم مقام معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی نیز در این برنامه گفت: امسال وضع تولید میوه بسیار خوب بود و نگرانی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد.

وی افزود: امسال ۲/۸ دهم میلیون تن پرتقال در کشور تولید شد و چون افزایش تولید داریم قیمت ها نیز کاهش می یابد.

کاظم نژاد با بیان اینکه مشکل قیمت، فاصله میان تولید کننده و مصرف کننده است گفت: در فصل تولید پرتقال را از باغداران با قیمتی بیش از دو هزار تومان خریداری کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار