در گفت‌وگو با پانا

انتقاد بهنام محمودی از سیاست کاری سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای بازی‌های آسیایی

تهران (پانا) – ملی‌پوش سابق والیبال ایران معتقد است تیم ملی باید با ترکیب اصلی خود در بازی‌های آسیایی شرکت کند.

کد مطلب: ۸۱۱۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد بهنام محمودی از سیاست کاری سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای بازی‌های آسیایی

تیم ملی والیبال ایران در تقویم سال 1397 ترافیک کاری شلوغی دارد. این تیم در خردادماه سال و همزمان با افتتاحیه جام جهانی فوتبال باید در رقابت‌های جام ملت‌های والیبال به میدان برود. بعد از آن بازی‌های آسیایی پیش روی والیبال ایران خواهد شود و سپس تیم ملی راهی رقابت‌های قهرمانی جهان خواهد شد. جام کنفدراسیون آسیا دیگر تورنمنتی است که تا پایان سال 2018 پیش روی تیم ملی والیبال ایران قرار دارد.

این مسابقات فشرده باعث شده است برنامه فدراسیون و کادر فنی برای این رقابت‌ها طبق اولویت‌بندی پیش برود. ایگور کولاکوویچ سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی والیبال ایران معتقد است لیگ ملت‌های والیبال و مسابقات جهانی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی تیمش است و باید شاگردانش را برای این دو آزمون سخت و مهم آماده کند و مابقی تورنمنت‌ها تیم اصلی اعزام نخواهد شد .

بهنام محمودی ملی‌پوش سابق والیبال ایران در گفت‌وگو با پانا درباره احتمال اعزام نشدن تیم ملی اصلی والیبال ایران به بازی‌های آسیایی گفت: قطعاً بازی‌های آسیایی برای هر کشوری مهم و حساس است و به نوعی المپیک آسیایی‌ها محسوب می‌شود و به خصوص که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر روی این رقابت‌ها تأکید ویژه‌ای دارند. ما از لیگ ملت‌های والیبال می‌توانیم به عنوان یک بازی تدارکاتی استفاده کنیم و بازیکنان جوان‌تر را راهی این مسابقات کنیم اما بازی‌های آسیایی حکم یک تورنمنت مهم و حساس برای آمادگی در مسابقات جهانی را دارد. اگر این ترتیب که برشمردم رعایت شود هم به بازیکنان جوان‌تر میدان دادیم و هم تیم اصلی در آسیا حضور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته ابتدا مسابقات جهانی برگزار می‌شد و بعد از آن بازی‌های آسیایی که خودش نکته متمایزی بود چرا که تیم برای رقابت‌های خسته نبود اما امسال برعکس شده است و به همین دلیل ایگور هم تصمیم گرفته که برای رقابت‌های بازی‌های آسیایی از تیم اصلی استفاده نکند البته به نظرم این تصمیم درستی نیست .

وی در ادامه به حضور نداشتن ملی پوشان در جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و گفت: با توجه به انحلال تیم والیبال بانک سرمایه هنوز مشخص نیست چه تیمی به این مسابقات اعزام می‌شود. اما با توجه به اینکه سطح این مسابقات پایین‌تر از بازی‌های آسیایی است به نظرم حتی اگر قرار نیست ملی پوشان به این تیم که نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا هستند، اعزام شوند، فدراسیون از بازیکنانی که از تیم ملی خط خورده‌اند کمک بگیرد تا وضع بهتر پیش برود. به هر حال باشگاه‌ها تنها به حمایت نیاز دارند تا دلسرد نشوند، به همین علت باید همه جوانب را سنجید و کار را پیش برد .

محمودی در پایان گفت: درست است که یک بازیکن نمی‌تواند در مدت زمان کوتاه چندماهه در همه رقابت‌ها شرکت کند اما با برنامه‌ریزی می‌توانیم در برخی رقابت‌های حساس مثل بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی تیم اصلی اعزام شوند که بتوانند با عملکرد قابل قبول در آسیا و جهان قدرت والیبال ایران را بیشتر نشان دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار