نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه 20 برگزار شد

شهرری (پانا)- نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه 20 با حضور رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، شهردار منطقه 20، امام جمعه شهرری، امام جمعه موقت شهرری در حوزه علمیه شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۱۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه 20  برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، سید احمد صفوی در نشست فصلی ائمه جماعات منطقه 20 از تعامل ائمه جماعات محلات قدردانی کرد و گفت: با توجه به نقش کلیدی مساجد و نقش اثرگذار ائمه جماعات فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محلات به خوبی به انجام رسیده و تعامل روحانیون به ویژه در مسائلی همچون حقوق و اخلاق شهروندی، فعالیت های سلامت محور، تفکیک پسماند و ترویج استفاده از حمل ونقل عمومی قابل قدردانی است.

صفوی به طرح نسیم بهشت اشاره کرد و افزود: پاسخگویی به سوالات شرعی شهروندان از مهمترین فعالیت های تمامی برنامه های مدیریت شهری بوده است که روحانیون در اجرای آن مشارکت خوبی داشته اند.

وی تعامل روحانیون و علمای دین در جلب مشارکت شهروندان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعالیت های مدیریت شهری با بهره گیری از ظرفیت های موجود محلات، خرد جمعی و مشارکت شهروندان به بهترین وجه اجرا شد که راهپیمایی اربعین و 22 بهمن از جمله مهمترین برنامه ها بوده است.

شهردار منطقه 20 به طرح استقبال از نوروز 97 نیز اشاره کرد و افزود: بیش از 200 عنوان فعالیت در حوزه های امورشهری، ترافیک، عمران و اجتماعی با محوریت استقبال از نوروز در حال اجراست تا شهر برای خدمت رسانی به زائران، مسافران و گردشگران این ایام آماده شود.

حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری نیز با اشاره به اینکه شهرری تنها شهرستان در استان تهران است که تجمع روحانیون را به صورت منظم و مستمر دارد، گفت: اجتماع روحانیون آثار و برکات زیادی به همراه دارد که بخشی از این تجمع ها با هماهنگی مدیریت شهری به اجرا می رسد که جای قدردانی و تشکر دارد.

شاهچراغی در ادامه با تاسی به روایت مشترک بین اهل سنت و شیعه افزود: ایستادگی جامعه در گرو اصلاح 4 دسته اعم از روحانیون و علمای دین، ثروتمندان، فقیران و عوام جامعه است.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه علما وظیفه سنگینی در اصلاح جامعه برعهده دارند و نگهبان دین بعد از انبیاء هستند، گفت: خصوصیات تقوا، دلسوزی و صبوری کردن از مشخصه های مهم یک عالم است.

حجت الاسلام جواد صادق زاده مدیر فعالیت های دینی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه رسالت روحانیون رسالت سنگینی است، گفت: حضور کمرنگ جوانان در مساجد بزرگ ترین زنگ خطر برای جامعه امروز محسوب می شود که برای رفع آن باید چاره اندیشی کرد.

صادق زاده از بهم پاشی خانواده ها را از دیگر ناهنجاری های جامعه امروز برشمرد و بر تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار