امام جمعه تبریز: اظهارات ولیعهد عربستان در موضوع فلسطین پیوند پنهانی و نامشروع صهیونیست و وهابیت را آشکار ساخت

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جنایات اخیر صهیونیست ها در نوار غزه و به خاک و خون کشادن این مردم مظلوم نشان داد تنها راه حل درست و منطقی موضوع فلسطین مقاومت و مجاهدت در این راه است و هرگونه مذاکره و سازش با اسرائیل غاصب خیانت به آرمان ملت فلسطین و خون های پاک شهدا است.

کد مطلب: ۸۱۱۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه تبریز: اظهارات ولیعهد عربستان در موضوع فلسطین پیوند پنهانی و نامشروع صهیونیست و وهابیت را آشکار ساخت

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه نظامیان صهیونیست هفته گذشته راهپیمایی فلسطینی‌ ها برای بازگشت به خاکشان را با گلوله مستقیم و پهبادهای نظامی مورد هدف قرار دادند، گفت: در جنایات اخیر این رژیم کودک کش ۱۷ نفر به شهادت رسید و یک هزار و ۴۰۰ تن از مردم فلسطین نیز مجروح شدند.

امام جمعه تبریز با ابراز تأسف از سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر افزود: این جنایات وحشیانه نشانه ترس اسرائیل و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از پیروزی جبهه مقاومت است، که برخی سران منطقه نیز نتوانستند خللی در این پیروزی ایجاد کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اظهارات ولیعهد عربستان سعودی در خصوص موضوع فلسطین، گفت: اظهارات اخیر ولیعهد بی تجربه و جاه طلب عربستان در خصوص مسائل فلسطین در کنار خیانت به مردم مظلوم این سرزمین رسوا کننده رژیم آل سعود است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: تقریباً از ۷۰ سال پیش صهیونیست ها سرزمین فلسطین را غصب کرده و از هیچ جنایتی علیه مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین کوتاهی نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از همان زمان گذشته تحلیلی وجود داشت که صهیونیست ها با وهابیون ارتباط پنهانی دارند، تصریح کرد: اظهارات ولیعهد عربستان در موضوع فلسطین پیوند پنهانی و نامشروع صهیونیست و وهابیت را آشکار ساخت.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بدون شک تنها راه‌حل مشکل فلسطین مقاومت و مجاهدت در این راه است و هر اقدام دیگری مانند مذاکره و سازش خیانت به آرمان‌های فلسطین و خون‌های ریخته شده خواهد بود، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در پاسخ نامه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین بیان فرموده اند حمایت از ملت مظلوم فلسطین یک فریضه الهی و وظیفه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های این هفته با هشدار نسبت به تخریب محیط زیست در استان گفت: آذربایجان شرقی از ظرفیت بالای گردشگری در حوزه جاذبه ها و مواهب طبیعی و خدادادی برخوردار است، اما متاسفانه در ایام مختلف سال، از جمله در روز سیزده بدر که مردم به دامان طبیعت میروند، دانسته یا ندانسته صحنه هایی خلق میشود که محیط زیست را با آسیب های جدی مواجه می سازد.

خطیب نماز جمعه تبریز با قدردانی از مسئولان امدادی، انتظامی، گردشگری استان و مردم تبریز در راستای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی گفت: به لطف خدا در این ایام به نحوه شایسته از مسافران نوروزی پذیرایی شد و این مهم تلاش شبانه روزی خادمان سفر در استان محقق شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) است، ایشان در سن ۲۵ سالگی به امامت رسیده و ۳۵ سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند که در نهایت با حکم هارون الرشید به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه فعالیت های علمی این امام بزرگوار در جهت گسترش اسلام و تشیع علوی بود، گفت: رفتار ایشان در برابر دشمنان صبورانه و اخلاقی بود و به ‌دلیل کنترل خشم در برابر دشمنان لقب کاظم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه گفت: قطع رابطه ایران و آمریکا در۲۰ فروردین سال ۵۹ یکی دیگر از مناسبت‌های این هفته است که پس تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در آذرماه سال ۵۸ ابهت پوشالی آمریکا شکست و آنها تصمیم گرفتند با ایران روابط خود را قطع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امام راحل در پیامی مبنی بر قطع رابطه ایران و آمریکا به رئیس جمهور آن دوران آمریکا فرمودند که اگر کارتر یک کار درست در عمر خود انجام داده باشد همین است که باعث شد ملت روی پای خود بایستد و در حال حاضر تحقق این موضوع را به عینه شاهد هستیم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی تحقق انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در کشور، گفت: از جمله کاربرد صلح آمیر انرژی هسته‌ای تولید برق، پزشکی و امور بهداشتی، دامپزشکی و دامپروری، دسترسی به منابع آب، صنایع غذایی و کشاورزی، صنعت، شناسایی مین‌های ضدنفر است.

وی افزود: شهدای هسته‌ای سند مظلومیت ایران اسلامی هستند که این دانشمندان با ویژگی‌های مشترک و اهداف مشخص مسیر صلح ‌آمیز کردن هسته‌ای در کشور را تحقق بخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عشق به وطن، تعهد و مسئولیت‌پذیری دانشمندان، خصیصه بارز تسلط بر علم، پیوند زدن بین علوم، تحقیق و عمل را از جمله ویژگی مشترک شهدای هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای کشور عنوان کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی در ۲۰ فروردین تصریح کرد: امروزه هنر و رسانه ابزار مهم و تاثیرگذاری در جامعه هستند، به طوریکه هنرمندانی مانند آوینی‌ها در طول دفاع مقدس با آماده سازی برنامه‌های ارزشی رشادت‌های رزمندگان را به تصویر کشید.

وی از هنرمندان انقلابی خواست با عمل به تعهدات خود هنر انقلابی و اسلامی خود را معرض نمایش قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بیان مناسبت های تقویمی هفته پیش رو گفت: فروردین‌ماه یادآور شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی است؛ انسانی وارسته که بدون ریا و شبانه‌روزی در مناطق عملیاتی حضور می‌یافت و معتقد بود که ارتشی‌ و سپاهی یک لشکر الهی هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اخلاص، تعهد، تسلط بر امور نظامی ایشان گفت: هرچند منافقان بخاطر ضربه‌ مهلکی که در عملیات مرصاد دیده‌ بودند، امیر سپهبد صیاد شیرازی را به شهادت رساندند، اما تفکر و اندیشه این شهید والامقام برای همیشه تاریخ زنده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی روز سه‌شنبه از ساعت ۹/۳۰ با حضور وزیر دفاع در سالن سینما سرباز اسلام تبریز مراسمی برگزار خواهد شد.

امام جمعه تبریز در ادامه مناسبت های هفته به سالروز تاسیس بنیاد مسکن اشاره ای کرد و گفت: در ۲۱ فروردین با دستور امام راحل حساب صد امام افتتاح شد و به طبع آن بنیاد مسکن در راستای کمک به محرومان و بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر جنگ، سیل، زلزله اقدامات ارزشمندی را شروع کرد.

وی افزود: ساخت ۲میلیون واحد مسکونی طی دو برنامه پنج ساله بخشی از اقدامات ارزشمند این نهاد انقلابی است که از یادگارهای امام عظیم الشأن به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های اول نمازجمعه این هفته در ادامه سلسله مباحث خانواده با تاکید بر ضرورت توجه به شرایط اسلامی و انسانی در انتخاب همسر گفت: افرادی که شرایط لازم و کافی برای تشکیل خانواده اسلامی را دارند باید با نیت الهی و خالصانه ازدواج کنند و مسائل دنیوی و جنسی را مقدم به دستورات شرعی و الهی نشمارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در انتخاب همسر نباید عجله کرد، گفت: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام جوانان در شرف ازدواج در انتخاب شریک زندگی خود بعد از تحقیق و بررسی کامل از طرف مقابل، با مشورت بزرگان بدور از عجله اقدام کنند.

شایان ذکر است در بین الصلاتین نمازجمعه این هفته به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام و گرامیداشت روز پدر به پدران آسمانی سه شهید؛؛ پورصبور، آذرآبادی حق، محمدخانلی و حضرت پور لوح سپاس و یادبود اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار