آماده پذیرش انتقادات هستیم

مشهد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار اعضای هیات رئیسه پارلمان معلمان استان گفت:پارلمان معلمان یکی از اصلی ترین راهکارهای کاهش فاصله صف و ستاد است.

کد مطلب: ۸۱۱۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده پذیرش انتقادات هستیم

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار اعضای هیات رئیسه پارلمان معلمان استان ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با اعیاد ماه رجب و با تقدیر از اعضای پارلمان معلمان عنوان کرد:وظیفه اصلی را در امر آموزش و پرورش معلمین انجام میدهند و ما نیز خواستار این هستیم که ارتباط ما با معلمین بیشتر شود که پارلمان معلمان می تواند یکی از اصلی ترین راهکارهای کاهش این فاصله و ایجاد درک و زبان مشترک برای گره گشایی از برخی مشکلات آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به پیگیری های و مکاتبات انجام شده در خصوص پیگیری مطالبات فرهنگیان افزود:بخش زیادی از خواسته ها و مطالبات نیاز به پیگیری مداوم و و چند ساله دارد که در بسیاری از موارد این اقدامات انجام شده و به نتایج خوبی هم رسیده ایت .

خدابنده ادامه داد:همسان سازی حقوق بازنشستگان و معلمان شاغل یکی از این مطالبات بود که در برنامه ششم مضوب شد حقوق بازنشستگان حداقل 80 درصد حقوق همترازان شاغل آن ها باشد یا در خصوص رایگان شدن آب و برق مدارس ،این موضوع با سقف تعیین شده به تصویب رسید که میتوان در سال های آینده این سقف را افزایش داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضا درباره بیمه تکمیلی گفت:قرآیند کار به این شکل است که معادل پرداختی همکاران ما ،سهم خود را پرداخت نماید که متاسفانه به دلایل مختلف این پرداخت حدود 14 ماه به تعویق افتاده است اما با این حال در سال گذشته شرکت بیمه طرف قرار داد 110 درصد رقم پرداختی خسارت پرداخت کرده است.

خدابنده افزود:در خصوص بیمه تکمیلی مکاتبات و جلسات مختلفی برگزار شده است و نتیجه آن شده است که بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی به صورت یکجا با یک شرکت قرار داده بسته شود تا بتوانیم خدمات بهتر و با هزینه کمتری به همکاران اعطا کنیم و در حال حاضر نیز همکاران ما در معاونت پشتیبانی وزارت به دنبال کسب مجوز های قانونی آن هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شرایط آموزش و پرورش از لحاظ نیروی انسانی را شرایطی سخت وبحرانی توصیف کرد و افزود:امسال حدود 5 هزار و 200 نفر از همکاران ما شرایط بازنشستگی دارند که در بهترین حالت خواهیم توانست حدود 25 درصد این تعداد را استمرار خدمت ببخشیم و در آزمون استخدامی نیز 597 نفر سهمیه داریم که با سرجمع ورودی دانشگاه فرهنگیان به 2 هزار نیرو خواهد رسید که به هیچ عنوان با میزان نیروی خروجی ما مطابقت ندارد و این در حالی است که بر اساس قانون به ازای هر 2 بازنشسته باید 1 نیرو به مجموعه اضافه نماییم و لذا با توجه به شرایط موجود و استقرار پایه دوازدهم در سال آینده از لحاط نیروی انسانی با چالش جدی مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد:از همین جهت وضعیت نقل و انتقالات نیز در سال آینده چه از لحاظ تصمیم گیری و چه از لحاظ اجرا وضعیت پیچیده و حساسی خواهد بود و با توجه به نیازی که در همه مناطق به خصوص در مقطع متوسطه ایجاد می شود مجبوریم با سخت گیری و حساسیت بیشتری این فرآیند را دنبال کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای جوان و بانوان در آموزش و پرورش استان افزود: طی سال های اخیر برآیند بکار گیری جوانان و بانوان در پست های مدیریتی به بیش از 17 درصد ارتقا یافته است و برآورد ما این است که بتوانیم این عدد را به 30 درصد نزدیک کنیم.

خدابنده در پایان با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:حجم کار در آموزش و پرورش به قدری بالاست که گاه فرصت تفکر را از مسئولان می گیرد و از همین روی کاملا آمادگی داریم برای اصلاح امور مورد شدید ترین و تیز ترین انتقادات واقع شویم و با حفظ روحیه معلمی معیشت و منزلت معلمان عزیز را تا حد امکان پیگیری نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار