مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان: سیستم پویا و خلاق، نیازمند طراحی سنجیده و برنامه ای فکورانه است

نخعی: ضرورت ایجاد و توسعه ارتباط بیش از پیش مدرسه با دانش آموزان و جامعه در سال ۹۷

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: طراحی برنامه ای مشخص و منسجم در همه بخشها و حوزه های مختلف برای انجام امور و تحقق اهداف ضرورت دارد

کد مطلب: ۸۱۰۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان: سیستم پویا و خلاق، نیازمند طراحی سنجیده و برنامه ای فکورانه است

علیرضا نخعی در جلسه شورای اداری که به مناسبت آغاز سال جدید در محل آمفی تئاتر اداره کل برگزار گردید، ضمن تبریک سال نو و آغاز فصلی دیگر از طبیعت خداوندی، اظهار داشت: با فرارسیدن سال جدید در حقیقت فصلی جدید از خدمت و کار آغاز می شود و این جلسه هم با هدف تجدید عهد و پیمانی دوباره انجام می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تقدیر از تلاش های شبانه روزی و بی وقفه همکاران عزیز در ستاد تکریم و اسکان مهمانان نوروزی، اخلاق مداری، رفتار مناسب و متواضعانه را از ویژگی های کاری همکاران در ایام نوروز دانست.

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که در ایام نوروز با همت و نگاه خیرخواهانه همکاران فرهنگی در نقاط مختلف استان انجام گرفت، برگزاری اعتکاف ها و اردوهای علمی بود ودر این راستا 17 گروه جهادی از سراسر کشور در استان حضور یافته که لازم است از یکایک این عزیزان که جوانانی شایسته و شخصیت های دوست داشتنی بوده و هستند و در حقیقت حماسه ای عظیم خلق نمودند، مراتب سپاس و قدردانی خودمان را اعلام نماییم.

نخعی حضور 12 هزار دانش آموز در اعتکاف های علمی و پای کار بودن بیش از 300 نفر از همکاران در این اردوها را نشان از نگاه نیک اندیشانه به موضوع ارتقاء شایستگی های فرزندان این سامان عنوان نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: امیدوارم در سال جدید با نگاهی ویژه و متفاوت کار را آغاز کنیم و موضوع تکریم،پاسخ گویی و رضایت مندی ارباب رجوع به عنوان اصلی مهم را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی داشتن روحیه فرهنگی، صبوری،متانت، گوش شنوا، حرمت گذاری و تکریم در مواجهه با مراجعین را لازمه کار در آموزش و پرورش دانست و تصریح نمود: نظر خواهی مکتوب و مستند از مراجعین در بخش های مختلف یک امر بسیار مهم و موثر در قضاوت کردن عملکرد حوزه های مختلف است که این موضوع حتی در سطح مدارس نیز باید تعمیم داده شود.

نخعی طراحی و تدوین برنامه ای مشخص و منسجم برای حصول نتیجه آسانتر و بهتر در بستری تعریف شده برای همه حوزه ها و بخش های آموزش و پرورش را یک ضرورت مهم عنوان نمود و بیان داشت: باید بر اساس شرح وظایف و ضروریات تغییر در دستگاه تعلیم و تربیت، به طراحی برنامه ای جامع برای تحقق بهتر امور و اهداف بیندیشیم و از تمام ظرفیت ها و فرصت های در اختیار بهره گیری کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان پرهیز از برنامه ها و کارهای عبس، بیهوده و تکراری را مورد تاکید قرار داد و افزود: سیستم پویا و خلاق، روزمرگی و فرسودگی را نمی پذیرد، بلکه طراحی سنجیده و فکورانه را می طلبد.

وی از دو اشکال عمده در مدارس یاد کرد و اظهار داشت: معضل فاصله مدرسه با دانش آموزان و جامعه و عدم برقراری ارتباط بین آنها باید چاره چویی و درمان شود؛ مدرسه ها باید با دانش آموزان ارتباط گرفته، آشتی کنند و از توانمندی نهفته دانش آموزان بهره گیری نمایند.

نخعی درک بچه ها ، گوش دادن به آنها و مهربانی با آنان را در مدرسه یادآور شد و افزود: گسست و فاصله مدرسه با جامعه را نیز به عنوان یک بیماری آزار دهنده باید جدی گرفته و برای درمان آن بیندیشیم.

وی نیاز جامعه امروز را انسان هایی اخلاقی، کاری، با درک دیگران و فهم از شرایط و محیط پیرامون عنوان نمود و گفت: مدرسه کارآمد مدرسه ای است که بتواند با دانش آموزان و جامعه، ارتباطی خوب و تنگاتنگ داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مدرسه را بهترین محل برای تحقق شعار سال(حمایت از کالای ایرانی) دانست و ادامه داد: این موضوع نوعی دفاع مقدس اقتصادی و حمایت از میهن و سرزمین اسلامی مان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار