حاتمی: نسخه‌های امنیتی منطقه باید در درون منطقه تجویز شود

وزیر دفاع وارد مسکو شد

تهران (پانا) - امیر سرتیپ امیر حاتمی امروز (سه شنبه 14 فروردین ماه) جهت شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو وارد روسیه شد.

کد مطلب: ۸۱۰۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حاتمی: نسخه‌های امنیتی منطقه باید در درون منطقه تجویز شود

امیر سرتیپ امیر حاتمی پس از ورود به مسکو در جمع خبرنگاران گفت: «نسخه‌های امنیتی منطقه باید در درون منطقه تجویز شود زیرا معتقدیم نسخه‌هایی که خارج از منطقه تجویز می‌شود به دلیل عدم شناخت واقعیت بحران‌های منطقه و همین طور عدم تطبیق منافع بازیگران خارجی با منافع ملت‌های منطقه، غیر واقع بینانه و غیر قابل تحقق و پذیرش هستند.»

وی افزود: « نمونه اینگونه نسخه‌ها را درمورد سوریه به صورت روشن شاهد بودیم. دو ائتلاف در مبارزه با تروریسم در سوریه عمل کردند که یک ائتلاف مربوط به جبهه مقاومت و با پشتیبانی بی‌دریغ روسیه همراه بود که مبارزه واقعی را با تروریست‌ها داشتند و منجربه شکست داعش شد.»

وزیر دفاع ادامه داد: «در طرف دیگر ائتلافی به رهبری آمریکا شکل گرفت که به صورت گزینشی تروریست را مدیریت کردند و در آنجایی که مطابق منافع آنها بود از تروریست‌ها پشتیبانی کردند و درجایی که مطابق با منافع آنها نبود با آنان مبارزه کردند که کاملا در سمت مدیریت آنها حرکت کردند.»

وی درباره کنفرانس امنیتی مسکو تصریح کرد: «در کنفرانس امنیتی مسکو دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت مشروح‌تر تبیین خواهد شد و در دیدار با مقام‌های روسیه همکاری‌های دوجانبه در حوزه نظامی مذاکره و پیگیری خواهد شد. همچنین همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با مسکو امروز شرایط خوبی را دارد. ما توانسته‌ایم به بی‌اعتمادی‌های گذشته غلبه کنیم و روابط دوجانبه از شرایط خوبی برخوردار است. امیدواریم این سفر و مذاکراتی که انجام خواهد شد به این روند شتاب مناسبی بدهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار