قدردانی وزیر دفاع ایران از بلاروس برای رأی منفی به نفع ایران در سازمان ملل متحد

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت که مواضع ایران و بلاروس در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه حقوق بشر همسو است.

کد مطلب: ۸۱۰۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی وزیر دفاع ایران از بلاروس برای رأی منفی به نفع ایران در سازمان ملل متحد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، امیر سرتیپ امیر حاتمی که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو به پایتخت روسیه سفر کرده است، روز گذشته (14 فروردین ماه) در دیدار با ژنرال آندره راوکوف، وزیر دفاع بلاروس گفت: «سران دو کشور در بسیاری از عرصه ها روابط خوبی دارند.»

وی یادآورشد: «رای منفی بلاروس به قطعنامه غیر واقعی و جانبدارانه در سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران قابل تقدیر است.»

وزیر دفاع همچنین همکاری های دو کشور در کنفرانس اخیر کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی در لاهه هلند را بسیار ارزشمند عنوان کرد.

وزیر دفاع بلاروس نیز با بیان اینکه سطح روابط تهران و مینسک دوستانه و پویاست ،افزود: «این تعامل دارای پویایی مثبت بوده و در شرایط پیچیده جهان معاصر،روز به روز افزایش می یابد.»

ژنرال آندره راوکوف گفت: «تصمیم هایی که روسای جمهوری دو کشور می گیرند سبب تحرک این همکاری ها شده و آن را به جلو سوق می دهد.
وی افزود: دو کشور در مجامع بین المللی ازجمله سازمان ملل از یکدیگر حمایت می کنند و ما طرفدار تلاش های ایران و جامعه جهانی بوده و خواهان لغو تحریم های( باقیمانده) در مورد تهران هستیم.»

دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در برنامه سفر وزیر دفاع کشورمان به مسکو قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار