مسئول گروه های آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت خبر داد:

طرح «کارآمدی شورای آموزگاران» در پاکدشت اجرائی شد

پاکدشت (پانا) - مسئول گروه های آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت از اجرای طرح «کارآمدی شورای آموزگاران» در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح «کارآمدی شورای آموزگاران» در پاکدشت اجرائی شد

فرهاد دین پرست، مسئول گروه های آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت، در گفتگو با خبرنگار استان های خبرگزاری پانا، از اجرای طرح «کارآمدی شورای آموزگاران» در مدارس شهرستان پاکدشت خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که این طرح با توجه به این که چالش های موجود در سیستم آموزش اعم از روش های تدریس، تکالیف درسی و استفاده از ابزار از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: گروه های آموزشی ابتدایی شهرستان پاکدشت، درصدد برآمد تا با ارائۀ طرحی توجه مدارس را به این موضوعات بیشتر معطوف سازد.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به این موضوع که روش های مورد استفاده آموزگاران ابتدایی غالباً فعال نمی باشد، ادامه داد: در بخشی این طرح بر روش فعال اشاره شده است و بر همین اساس موضوع اول این طرح اختصاص به روش های فعال تدریس تأکید دارد.

دین پرست، با تأکید بر این مفهوم که هجمۀ تکالیف آماده و استفادۀ نابجای از این ابزار که از ارزش آموزشی پائینی برخوردار است، موضوع دوم در فصل زمستان اختصاص به این امر یافت، ادامه داد: این طرح در نظر دارد تا در مبحث تکالیف آماده، ساماندهی و هدایت خاصی را برای دانش آموزان در نظر بگیرد.

وی با اشاره به این امر که در این راستا موضوع سوم در فصل بهار به دانش پائین استفاده از ابزار در مدارس اختصاص پیدا کرد، اظهار داشت: امروز متأسفانه یا ابزار و فضای مناسب در مدارس وجود ندارد و یا این که اگر در مدارس بسیار کمی، از جمله مدارس روستایی این ابزار وجود دارد، دانش استفاده از آن تک بعدی است و برای کارائی باید به جنبه های بیشتری از آن توجه شود.

این مقام مسئول در همین راستا با اشاره به این امر که تمامی این دلایل موجب شد تا آزمایشگاه «کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی پاکدشت» در کانون شهدای پاکدشت افتتاح شود، تصریح کرد: این آزمایشگاه در راستای پوشش سوم در فصل بهار در شورای آموزگان به بهره برداری رسید و تلاش می کند تا با ارائۀ خدمت به آموزشگاه های ابتدایی شهرستان پاکدشت، فضای تحصصی آموزش را برای آموزش همکاران شیرین تر سازد تا با اجرای این طرح، دانش استفاده از ابزار میان آموزگاران ارتقاء یابد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار