وفات جانسوز عقیله بنی هاشم،حضرت زینب کبری(س) تسلیت باد

فیروزکوه(پانا)-حضرت زینب(س) را به سبب سختی هایی که در زندگی دیدند، ام المصائب لقب داده اند.

کد مطلب: ۸۱۰۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وفات جانسوز عقیله بنی هاشم،حضرت زینب کبری(س) تسلیت باد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران،حضرت زینب کبری(س) در روز پنجم جمادی الاول سال پنجم هجری،قمری در شهر مدینه به دنیا آمد وبر اساس روایات متعدد نامگذاری حضرت زینب(س) توسط پیامبر اسلام(ص)صورت گرفت که جبرئیل از سوی خداوند این نام را به پیامبر(ص) رسانده است که معروف ترین نام ایشان زینب است که در لغت به معنای درخت نیکو منظر و خوشبو آمده و به معنای دیگر آن زینب پدر است و از دیگر کنیه های گرامی این حضرت میتوان به نائبه الزهرا،محدثه،عقیله جلیله،محبوبه المصطفی و... اشاره کرد.

حضرت زینب(س) را به سبب سختی های بسیاری که در زندگی دیدند از جمله درگذشت جدشان پیامبر(ص)،درگذشت و سختی های مادرشان،شهادت پدرشان امیرالمومنین(ع)،شهادت برادرشان امام مجتبی(ع)،فاجعه کربلا و شهادت برادرش امام حسین(ع) و دو فرزندش و دیگر بستگان و سایر شهدا و به اسارت رفتن در کوفه و شام ام المصائب نیز لقب دادند.

شایان ذکر است ،در مدینه قحطی سختی رخ دادوپس از آن حضرت زینب(س) گرفتار تب شد و هر لحظه بیماری ایشان شدت می یافت وحضرت زینب(س) از همسر خود عبدالله خواست که بستر ایشان را در زیر نور آفتاب بیندازد و زمانی که عبدالله این کار را انجام داد، پس از مدتی کوتاه دید که حضرت زینب (س)پیراهن پاره پاره و خونین یادگاری برادرش امام حسین(ع) را بر روی سینه نهاده و ناله میکند و در همان حال بود که ایشان جان به جان آفرین تسلیم نمود.

/خبرنگار:فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار