استاندارخوزستان:

آثار تاریخی علاوه بر اهمیت میراثی باید به جاذبه های گردشگری تبدیل شوند

اهواز (پانا) - استاندارخوزستان گفت: آثار تاریخی علاوه بر اهمیت میراثی که دارند باید به جاذبه های گردشگری تبدیل شوند.

کد مطلب: ۸۰۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آثار تاریخی علاوه بر اهمیت میراثی باید به جاذبه های گردشگری تبدیل شوند

غلامرضا شریعتی در دیدار با اعضای انجمن تاریانا، با اعلام آمادگی حمایت و پشتیبانی از حوزه میراث و گردشگری اظهارکرد: ما در این زمینه آمادگی داریم به تقویت میراث تاریخی و گردشگری کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورها مسیر گردشگری ایجاد شده افزود: برای تعیین مسیر گردشگری کارون باید پکیج همگون و با معماری متناسب تدوین شود.همچنین می توان مسیر گردشگری با قطار از شرق به غرب را ایجاد کرد.ما آمادگی داریم تا در این پروژه ها اعتباراتی اختصاص دهیم.

استاندارخوزستان تصریح کرد: سوحل دو سمت کارون از ظرفیت های گردشگری فوق العاده ای است که چندین بار با مدیریت سابق میراث فرهنگی و گردشگری استان پیشنهاد دادیم که متاسفانه فعالیتی در این زمینه صورت نگرفت.

شریعتی خاطرنشان کرد: میراث تاریخی همانند چغازنبیل و کاخ آپادانا علاوه بر جاذبه میراثی که دارند ظرفیت خوبی برای گردشگری هستند که باید در این بخش مطالعاتی صورت بگیرد و پروژهای جذب گردشگران اجرا شود.

وی عنوان کرد: در حوزه رودخانه کارون برنامه داریم با ایجاد ۲ سد پلاستیکی سطح آب را دو متر بالا بیاوریم تا امکان گردشگری آبی را در این رود فراهم کنیم.

استاندارخوزستان گفت: من معتقدم اگر انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شکل بگیرد ظرفیت های توسعه گردشگری در این انجمن بررسی و مطالعات اولیه انجام شود و در نهایت به طرح هایی جهت اجرا تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار