سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خبرداد:

فرصت‎های سرمایه‎گذاری خوزستان در «شهر گردشگر» معرفی می‎شوند

اهواز (پانا) - سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از معرفی فرصت‎های سرمایه‎گذاری این استان در حوزه گردشگری در نمایشگاه بین‎المللی «شهر گردشگر» خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‎های سرمایه‎گذاری خوزستان در «شهر گردشگر» معرفی می‎شوند

پیمان نبهانی با اعلام این خبر افزود: نمایشگاه "شهر گردشگر ـ اقتصاد و سرمایه‎گذاری" از چهارم تا هفتم شهریورماه جاری در محل نمایشگاهی مجتمع تجاری ایران‎مال تهران، توسط کانون ایران‎نوین و با حمایت و هدایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپا خواهد شد.

او با بیان این‎که نمایشگاه شهر گردشگر با هدف ترویج فرهنگ گردشگری و با مشارکت تمام استان‎ها از جمله خوزستان برگزار می‎شود تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور فعالان حوزه سرمایه‎گذاری، معرفی پروژه‎ها و فرصت‎های سرمایه‎گذاری استان و نیز مذاکره مستقیم و چندجانبه فی‎مابین صاحبان پروژه، صاحبان سرمایه و نهادهایی همچون شهرداری‎ها، استانداری‎ها و سایر مبادی مرتبط می‎باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه گفت: طی این رویداد ظرفیت‎های پیدا و نهان یک شهر با هدف جذب گردشگر و ایجاد گردش مالی از صنعت گردشگری و مراسم آئینی و فرهنگ‎های بومی شهر شناسایی می‎شوند.

او با اشاره به این‎که امکانات گردشگری شامل مراکز تجاری، مراکز توریستی ـ تفریحی، رستوران‎های سنتی، هتل‎ها و مراکز پذیرایی و بازارچه‎های صنایع دستی هستند هدف اصلی این نمایشگاه را ترغیب گردشگران به حضور در شهر مقصد گردشگری از نقاط مختلف کشور و سرمایه‎گذاری در آن شهر عنوان کرد.

نبهانی در ادامه به حضور اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: خوزستان با غرفه‎ای به وسعت 80 مترمربع در این نمایشگاه حضور دارد.

او اضافه کرد: ما بهره‎برداران هتل‎های سنتی و سرمایه‎گذاران مجتمع‎های توریستی - تفریحی که درحال انجام پروژه در استان هستند را به این نمایشگاه دعوت کرده‎ایم تا با حضور در غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به ارائه مزایای سرمایه‎گذاری در گردشگری استان بپردازند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: از آن‎جا که یکی از جاذبه‎هایی که گردشگران خارجی رغبت بسیاری به آن نشان می‎دهند فرهنگ‎ بومی منطقه است، بخشی از غرفه را به معرفی ظرفیت‎های بوم‎گردی استان خوزستان اختصاص داده‎ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‎های استان خوزستان که آن را از سایر استان‎ها متمایز می‎کند، وجود یک حلقه ثبت جهانی در آن است که سعی می‎کنیم در این نمایشگاه این مثلث طلایی که شامل چغازنبیل، شوش و شوشتر است را در کنار سایر ظرفیت‎های استان بیش از پیش به عموم معرفی کنیم.

نبهانی توزیع بروشورهای مرتبط با فرصت‎های سرمایه‎گذاری خوزستان و نیز اقلام فرهنگی را از دیگر برنامه‎هایی عنوان کرد که در غرفه استان اجرا خواهد شد و افزود: چهار مترجم مسلط به زبان‎های زنده دنیا نیز در غرفه حضور خواهند داشت تا توضیحات مورد نیاز را به زبان‎های عربی، فرانسوی، انگلیسی و اسپانیولی به بازدیدکنندگان و سرمایه‎گذاران خارجی ارائه دهند.

نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایه‎گذاری در حوزه گردشگری (شهر گردشگر) چهارم تا هفتم شهریورماه سال جاری در منطقه ۲۲ تهران در فضایی بالغ بر ۱۵هزار مترمربع و با حدود ۲۵۰ غرفه به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشارکت کانون تبلیغاتی ایران‎نوین و بازار بزرگ ایران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار