شورای شهر کرج آماده همکاری برای احیای کاخ مروارید/تامین هزینه های بازسازی و مرمت این مجموعه نیازمند اقدام ملی و استانی است

کرج (پانا) - در هفتمین روز بازگشایی کاخ مروارید، تعدادی از نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از این مجموعه دیدن کردند.

کد مطلب: ۸۰۹۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شورای شهر کرج آماده همکاری برای احیای کاخ مروارید/تامین هزینه های بازسازی و مرمت این مجموعه نیازمند اقدام ملی و استانی است

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، در جریان بازدید از مجموعه کاخ مروارید مهرشهر، اکبر سلیم نژاد رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به زیبایی های منحصربفرد در این مجموعه گفت: در بخش استانی ما به عنوان شورای شهر آماده مشارکت و همکاری در این زمینه هستیم تا این مجموعه بسیار زیبا را برای استفاده مردم آماده نماییم و با بازسازی آن ان شالله شاهد زیباتر شدن آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری طالقانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در این بازدید با اشاره به نیاز مبرم کاخ مروارید به توجه ویژه و اقدام ملی گفت: متاسفانه کاخ مروارید مورد بی مهری قرار گرفته و به عنوان یک میراث فرهنگی اثر ارزشمند تاریخی که مالک اصلی آن مردم هستند در حال نابودی است اما هنوز می توانیم آن را احیا نماییم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: احیا کاخ مروارید خواسته قلبی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به طور کلی و اداره کل استان البرز به طور خاص می باشد اما تامین هزینه های بازسازی و مرمت این مجموعه ارزشمند نیازمند اقدام ملی و استانی است.

محمدحسین خلیلی اردکانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز طی این بازدید، در رابطه با مجموعه کاخ مروارید اذعان داشت: این مجموعه می تواند به عنوان یکی از مهمترین مجموعه های دیدنی کشور باشد اما متاسفانه در 38 سال گذشته آنطور که باید از آن نگهداری نشده است و نه تنها به آن توجه نکرده اند بلکه به گونه ای شده است که بخش زیادی از این مجموعه رو به ویرانی می رود.

وی بیان کرد: امیدواریم که هم دولت در سطح ملی و هم مسئولین شهر این مجموعه را هرچه زودتر برای استفاده مردم بازسازی نمایند. شورای شهر نیز کمک خواهد کرد و قرار است یکسری درختکاری هایی در این بخش انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار