برپایی 165 غرفه صنایع دستی و 189 سیاه چادر عشایری نوروزی در استان فارس

شیراز (پانا) - مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان فارس از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سیاه چادرهای عشایری در سراسر استان همزمان با ایام نوروز 97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۹۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی 165 غرفه صنایع دستی و 189 سیاه چادر عشایری نوروزی در استان فارس

مصیب امیری با تاکید به نام گذاری امسال به نام سال" حمایت از کالای ایرانی" و شعار نوروزی"صنایع دستی فرصتی برای گردشگری تجربه محور" افزود : با توجه به حضور گسترده گردشگران و مسافران در نقاط مختلف استان در ایام نوروز و به منظور معرفی صنایع دستی و سوغات و حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان این محصولات نمایشگاه و فروشگاه های صنایع دستی و سیاه چادرهای عشایری در سطح استان ایجاد شده است .

این مقام مسئول از راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی درکلان شهر شیراز همزمان با ایام نوروز خبر داد و افزود: در شهر شیراز و برخی بناهای شاخص تاریخی مانند آرامگاه حافظ، ارگ کریم خانی، باغ عفیف آباد، آرامگاه سعدی 90 غرفه موقت صنایع دستی برپا شده است .

وی ادامه داد: همچنین 75 غرفه موقت صنایع دستی در شهرستانهای استان و 7 بازارچه دائمی صنایع دستی در سطح استان فارس به عرضه محصولات خود به گردشگران می پردازند .

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان به برپایی سیاه چادرهای عشایری بین راهی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: 189 سیاه چادر عشایری در سطح استان ایجاد شده است و متولیان آن با اجرای برنامه های آیینی، ارائه غذاهای سنتی و محلی و معرفی آداب و رسوم خود لحظاتی شاد و خاطره انگیز را برای مسافران نوروزی رقم می زنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار