50 هزار گردشگر از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

قم (پانا) - مسئول کمیته اماکن و موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از بازدید 50 هزار و گردشگر از اماکن تاریخی قم از 25 اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه سال97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۸۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
50 هزار گردشگر از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

کاظم فداییان روز شنبه در بازدید از خانه تاریخی زند، اظهار داشت: از این تعداد، 38هزار و 880 گردشگر از تیمچه بزرگ بازار بازدید کردند.
او افزود: مجموعه تیمچه بزرگ و بازار به خاطر نوع معماری سقف ضربی و قدمت تاریخی که مربوط به دوره های صفوی و قاجار است که هر ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

فداییان، با اشاره به حضور گردشگران در خانه تاریخی امام راحل گفت: بیش از سه هزار گردشگر از خانه تاریخی امام راحل بازدید کردند این خانه واقع در میدان معلم که یادآور مبارزه های سیاسی و سخنرانی های ایشان در شکل گیری انقلاب اسلامی است گردشگران بسیاری را به خویش جلب کرده است.

مسئول کمیته اماکن و موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: تپه قلی درویش، مقابر باغ گنبد سبز، خانه ملاصدرا، مسجد جامع، کاروانسرای دیرگچین، خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی از جمله مکان های مختلف تاریخی و موزه ای است که میزبان گردشگران در ایام نوروزاست و کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگران را با نوع معماری و وقایع تاریخی در مکان ها آشنا می کنند.

وی از وجود بیش از 360 اثر ثبتی و تاریخی در قم خبر داد و گفت: طبق آثار تاریخی و باستان شناسی های صورت گرفته استان قم تمدن هفت هزار ساله دارد که در تپه قلی درویش آثاری بر جای مانده است.

فدائیان ادامه داد: تپه قلی درویش در نزدیکی منطقه جمکران مربوط به دوره پس از تاریخ عصرآهن است که در اواخر سال 1382 با شماره 10173 به ثبت آثار ملی رسیده است که بیانگر تمدن هفت هزار ساله استان قم است.

وی همچنین از اجرای تورهای قم خبر داد و گفت: این تورها با همکاری شهرداری قم و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ویژه علاقمندان تا 12 فرودین ماه اجرایی می شود سامانه 137 اختصاص به ثبت نام این تورها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار