مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل :

اقامت مسافران نوروزی در اردبیل ۲ برابر افزایش یافت

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رشد دو برابری اقامت مسافران نوروزی در هفته نخست تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۸۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اقامت مسافران نوروزی در اردبیل ۲ برابر افزایش یافت

کریم حاجی‌زاده درجریان بازدید از ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اردبیل اظهار داشت: از 27 اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین‌ماه امسال مجموع اقامت ثبت شده در استان 76 هزار و 520 نفر بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی با تاکید به اینکه این میزان شامل اقامت در تمامی مراکز اقامتی موجود در سطح استان است، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان اقامت 40 هزار و 626 نفر به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: در کنار افزایش اقامت‌ها میزان بازدید گردشگران از آثار گردشگری استان نیز با رشد قابل‌ توجه همراه است.

حاجی‌زاده میزان بازدید از آثار تاریخی در این بازه زمانی را با رشد قابل توجه همراه دانست و افزود: میزان بازدید از 42 هزار و 783 نفر در سال گذشته به 59 هزار و 42 نفر رسیده است که بازدید از جاذبه‌های طبیعی نیز از 79 هزار و 678 نفر در سال گذشته به 110 هزار و 882 نفر افزایش‌ یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رشد بازدید از جاذبه‌های دست‌ساز را نیز نزدیک به دو برابر برشمرد و تصریح کرد: میزان بازدید از 62 هزار و 944 نفر به 103 هزار و 143 نفر رسیده است.

حاجی‌زاده اظهار کرد: بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی و گردشگری استان از 470 مورد در این بازه زمانی سال گذشته به 615 مورد در سال جاری افزایش‌ یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار