شهردار قم: جنازه مونوریل باید از وسط شهر جمع شود

قم (پانا) - شهردار قم با مونوریل را جنازه ای در وسط شهر تعبیر کرد و گفت: انجام این پروژه در مباحث ترافیکی دردی از شهر دوا نمی کند.

کد مطلب: ۸۰۸۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شهردار قم: جنازه مونوریل باید از وسط شهر جمع شود

مرتضی سقائیان نژاد در خصوص مونوریل قم گفت: در این پروژه که در سال های پیش آغاز شده تخلفاتی صورت گرفته که تا حل نشدن بحث های حقوقی آن، با قبول کردن پروژه گریبان‌گیر ما می شود؛ نمایندگان قم، استانداری، شورا و شهرداری موافق هستند که 4.7 کیلومتر انجام شود اما تا زمانی که بحث های حقوقی حل نشود، ضرر و زیان اجرای آن بیشتر است .

وی با بیان اینکه تکمیل مونوریل از بعد اجرایی امکان پذیر است، افزود: 4.7کیلومتر 170 تا 200 میلیارد هزینه دارد، اما مهم اینست که بحث های حقوقی این پروژه حل شود که در اینصورت خیلی سریع عملیات اجرایی انجام خواهد شد .

شهردار قم با بیان اینکه تکمیل مونوریل از بعد اجرایی امکان پذیر است، افزود: مهم اینست که بحث های حقوقی این پروژه حل شود که در اینصورت خیلی سریع عملیات اجرایی انجام خواهد شد، اما انجام این پروژه در مباحث ترافیکی دردی از شهر دوا نمی کند .

وی یکی دیگر از پروژه‌هایی را که سبب ایجاد مشکلاتی در شهر قم شد، «مونوریل» این شهر دانست و گفت: مونوریل طرحی بی‌ربط بود که قم را دچار گرفتاری طولانی خواهد کرد . مردم قم گرفتار این المان در شهرشان هستند و این مشکل ادامه خواهد یافت تا این‌که کسی شهامت این را پیدا کند که این المان را از شهر قم حذف کند .

سقائیان نژاد با بیان این‌که مونوریل قم یک نشانه بی‌فرهنگی در این شهر است که متأسفانه اکنون نمی‌توان راهی برای نجات از آن یافت، افزود: چنین مداخلات بی‌ثمری در شهر قم چالش‌های آن را افزایش داده است؛ در دولت نهم و دهم(احمدی نژاد)بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه مونوریل قم شده بود.

وی همچنین تصریح کرد: در بازدید از بافت‌تاریخی قم به ساختمان‌های تک بنایی با حجم گسترده در بافت تاریخی در فاصله کم از حرم مطهر برمی‌خورید که به ظاهر تک بناهایی ارزشمند هستند، اما سازگاری عملکردی با بافت تاریخی ندارند؛ این بناها در بافت‌های تاریخی شهر قم مساله و معضلاتی ایجاد کرده‌اند که باید برای آنها چاره‌ای اندیشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار