خطیب جمعه قم: حکم قطع رابطه با کافران اسلام ستیز براساس قانون مقابله به مثل است

قم (پانا)- مسلمانان باید با کافرانی که با آنها برخورد دشمن وار دارند، برخورد دشمن وار داشته باشند و گرنه اگر کافرانی اسلام ستیز نبودند، مسلمانان می تواند براساس ضوابطی با آنها رابطه داشته باشند.

کد مطلب: ۸۰۸۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
خطیب جمعه قم: حکم قطع رابطه با کافران اسلام ستیز براساس قانون مقابله به مثل است

اولین نماز عبادی سیاسی جمعه در سال جدید با امامت حضرت آیت الله سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) در مصلای قدس قم برگزار شد.
امام جمعه قم در خطبه اول نماز، ماه رجب را فرصتی برای مومنان دانست و گفت: در این ماه باران رحمت الهی بیش از ایام دیگر بر جهانیان می بارد، و با آمدن فصل بهار نزدیک و تقارن آن با ماه رجب چه خوب است که لباس تقوا بر تن کنیم و دل ها را بشویم، زیرا دل انسان حرم خداوند است و انسان باید هر آنچه که غیر از خداوند در دل را دارد از دل بیرون کند.
آیت الله سعیدی تصریح کرد: کافران با مسلمانان به دلیل اسلام آوردن آنها مشکل دارند و مسلمانان باید در یک جبهه واحد در برابر چنین کافرانی بسیج شوند.
وی در ادامه حکم قطع رابطه با کافران اسلام ستیز را بر اساس قانون مقابله به مثل مطرح کرد و خاطر نشان کرد: مسلمانان باید با کافرانی که با آنها برخورد دشمن وار دارند، برخورد دشمن وار داشته باشند در غیر این صورت اگر کافرانی اسلام ستیز نبودند، مسلمانان می تواند براساس ضوابطی با آنها رابطه داشته باشند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) به خدمات تعدادی از دستگاه ها در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و بیان داشت: در ایام تعطیلات مردم به سفر، گردش و زیارت می روند، اما تعدادی از دستگاه ها به خصوص نیروی انتظامی برای آسایش مردم تلاش می کنند، و مردم نیز باید به تذکرات پلیس توجه کنند، چرا که خسارت تصادف های جاده ای بسیار سنگین است.
آیت الله سعیدی افزود :رهبر انقلاب در نخستین روز سال 97، نقشه حرکت مردم در این سال را مشخص نمودند که مسئولان و ملت باید وظایف خودشان را براساس سخنان مقام معظم رهبری استخراج و به آن وظایف عمل کنند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آتش به اختیار تنها مربوط به مسائل فرهنگی نیست، بلکه این فرمان مربوط به بخش های مختلف است و جوانان باید با برنامه ریزی و آتش به اختیار برای پیشرفت کشور تلاش کنند.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که غربی ها نتایج سیاست تحدید نسل را مشاهده کردند، تصریح کرد: با وجود تاکید مقام معظم رهبری و وجود قوانین و مقررات، برخی از مدیران میانی نگاه بدبینانه ای به افزایش جمعیت دارند که این نگاه به کشور ضربه می زند.
آیت الله سعیدی در پایان خطبه های خود ضمن سرمایه دانستن جوانان برای نظام خاطر نشان کرد: مسئولین باید در مدیریت ها بیشتر از جوانان استفاده کنند و به آنان میدان دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار