امام جمعه موقت قم:

امکانات پیش بینی شده در زمینه سوادآموزی کم سابقه است

تهران (پانا) - امام جمعه موقت قم تسهیلات و امکانات پیش بینی شده برای آموختن به مردم و نیز مشوق هایی که در زمینه سوادآموزی در نظر گرفته شده است را کم سابقه خواند و بر بهره گیری مردم از این فرصت برای سوادآموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۸۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیت الله سید محمد سعیدی روز شنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از دست اندرکاران نهضت سوادآموزی استان قم در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با بیان این که در اسلام به آموختن تاکیده شده است، اظهار کرد: کار نهضت سوادآموزی مصداق یکی از حجت ‌های الهی است، چراکه در روز قیامت با اشاره به وجود این حجت، از بی ‌توجهی مردم نسبت به سوادآموزی سوال می ‌شود.

وی با تاکید بر این که مردم باید از فرصت‌ های فراهم شده برای سوادآموزی استفاده کنند، گفت: بی ‌توجهی نسبت به فرصت ‌ها می ‌تواند تهدیدهای مشخصی به دنبال داشته باشد، افراد با بی ‌توجهی نسبت به امر سوادآموزی در دنیا مورد ملامت قرار می گیرند و در روز قیامت نیز هیچ حجتی نسبت به غفلت خود نخواهد داشت.

وی با بیان این که باید در قالب نهضت سوادآموزی معارف مورد پسند الهی را به مردم ارائه دهیم، تاکید کرد: باید آموزه ‌های مورد نظر اسلام که مبتنی بر کتاب و حکمت است را، به مردم آموزش دهیم تا بتوانیم شاهد حرکت افراد در مسیرهای صحیح باشیم.

سعیدی، سوادآموزی راراهکاری برای هدایت افراد به سمت موفقیت برشمرد و گفت:همان طور که بعضی از اشخاص در مسیر حق از خود فداکاری نشان می ‌دهند، باید در عرصه ‌های گوناگون نیز شاهد بروز این روحیه باشیم.

هفتم دی ماه سال 58، سازمان نهضت سوادآموزی با هدف باسواد کردن بی ‌سوادان کشور تشکیل شد؛ امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران طی پیامی، قشرهای گوناگون مردم را به مبارزه فراگیر با نقیصه بی سوادی فرا خواندند و از مسئولان خواستند تا آموزش و پرورش با تمام امکانات بپاخیزد و ریشه بی سوادی را از بُن برکند و بر همین اساس سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان یک نهاد انقلابی تاسیس شد.

در حال حاضر در استان قم حدود 33 هزار تَن بی سواد هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت گفت: تقارن دهه بصیرت با سالروز نهضت سوادآموزی پیام مشخصی دارد، چراکه سوادآموزی و بصیرت لازم و ملزوم همدیگر هستند و یکی از راه های رسیدن به بصیرت باسواد شدن مردم، با استفاده از مطالعه و پژوهش است.

وی تصریح کرد: بصیرت نیز برای انتقال پیام‌ های خود نیاز دارد که سواد در جامعه فراگیر باشد تا محتوای درست از طریق کتاب و مقاله به مردم منتقل شود و به لطف خداوند متعال اکنون بخش قابل توجهی از مردم ایران باسواد هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که رسیدن به بصیرت ابزارهای مشخصی دارد، اظهار کرد: معجزه های الهی و قرآن کریم از جمله حجت ‌های خداوند متعال است که سبب هدایت انسان ‌ها به سمت روشنایی و سعادت می‌ شود.

در نهم دی ماه سال 88 مردم تهران و سایر استان های کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند، نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا 19 دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه های نهضت سوادآموزی در این استان ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار