زیباسازی شهر با شعار "نگارستان بهار"/ اجرای 20 پروژه بزرگ زیباسازی در آستانه نوروز

اصفهان(پانا)_سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان از اجرای 20 پروژه با محوریت زیباسازی شهر اصفهان در آستانه نوروز خبرداد و گفت: این پروژه ها با شعار "نگارستان بهار" در مناطق 15 گانه شهر اصفهان اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۰۸۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
زیباسازی شهر با شعار "نگارستان بهار"/ اجرای 20 پروژه بزرگ زیباسازی در آستانه نوروز

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر اصفهان، حسن موذنی آماده سازی و نصب نماد سرو در میدان امام حسین(ع) را یکی از این پروژه ها ذکر نمود و افزود: این سروها که تمثیلی از فرارسیدن بهار و شکوفایی طبیعت است، در ابعاد 3 متر تهیه و طرح و رنگهای زیبای بهاری به سبک نقاشی ایرانی بر روی آنها ترسیم و رنگ آمیزی شده است.

وی از نماد شمسه به عنوان یکی دیگر از المان های نوروزی شهر یاد نمود و تصریح کرد: این المان شهری در ابعاد 2 و نیم متر متشکل از اشکال زیبای چندضلعی از جنس فلز و ترکیب زیبای آنها با رشته های ریسمان، در رنگ های متنوع تهیه و در میدان بزرگمهر اصفهان نصب گردیده است.

موذنی اضافه کرد: این سازه ها از سیستم نور برخوردار بوده و در شب، جلوه ای زیبا به محیط پیرامونی خود خواهد بخشید.

پاسداشت مقام شهدای انقلاب اسلامی

سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان نصب تابلوی ویژه شهدا با جملات و نقوش برجسته را از دیگر پروژه های این سازمان در آستانه نوروز برشمرد و گفت: المان قاب شهدا، متشکل از تابلویی فلزی به ارتفاع سه متر است که با الگوگیری از قاب مزار شهدای گلستان شهدای اصفهان طراحی شده و بر روی سطوح این قاب، جملات زیبایی درخصوص جایگاه و شان شهدای گرانقدر به صورت برجسته طراحی و نصب گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: این المان به تعداد 30 عدد در محور تاریخی چهارباغ نصب شده و نورپردازی ویژه این تابلوها، جلوه ای زیبا به شب می بخشد .

موذنی همچنین فضاسازی و نصب یادمان شهدای گمنام در گلستان شهدای اصفهان و فضاسازی گلزار شهدای رهنان با نماد لاله را از دیگر پروژه های سازمان زیباسازی برای نوروز 97 برشمرد.

المانهای بهاری در بوستانهای شهر

سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان، نصب کارت پستالهای تبریک بهار در بوستانهایی نظیر پارک ایثارگران و حدفاصل چهارراه تختی تا میدان اما حسین(ع) را از دیگر برنامه های این سازمان ذکر نمود و اظهار داشت: نماد دیگری با عنوان درخت و پرنده با رنگهای شاد بهاری در بوستانهای مختلف شهر نصب شده است.

وی طراحی و نصب مکعبهای بزرگ مزین به خطوط و نقوش سنتی و هنرهای آیینی را از دیگر اقدامات نوروزی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: این مکعبها که در نزدیکی بوستانها و در جوار محورهای تاریخی قرار گرفته، معرف هنرهای اصیل ایرانی بوده و فضایی مناسب جهت عکاسی را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می دهد.

طراحی و نصب نمادهای مفهومی

موذنی از نمادهای "شادی" و "رویش" به عنوان دو نماد مفهومی یاد نمود و گفت: این نمادها از جنس فلز و در رنگهای شاد و متنوع طراحی و در خیابان آمادگاه و چهارباغ بالا نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه نماد دیگری با عنوان نماد نگاتیو، تجسمی خاطره آمیز از فیلمهای قدیمی دوربین های آنالوگ را در ابعاد 3 در 6 متر در شهر به نمایش گذاشته است، افزود: عناصر هفت سین نظیر سبزه و تنگ ماهی بر روی این سازه قرار گرفته و امکان عکاسی شهروندان را فراهم می کند. به گفته وی، این سازه در چهار نقطه شهر اصفهان نصب خواهد شد.

معرفی مشاهیر و خواهرخوانده های اصفهان

سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان، معرفی مشاهیر و شخصیت های برجسته اصفهان در محور خیابان پاسداران را از دیگر برنامه های این سازمان ذکر نمود و گفت: نام، تصویر و رشته فعالیت هر یک از این بزرگان در این خیابان، نصب خواهد شد.

وی نصب پرچم شهرهای خواهرخوانده اصفهان در میدان تاریخی امام (ره) را از دیگر پروژه های در دست اجرا ذکر نمود و تصریح کرد: پرچم 13 شهر خواهر خوانده در این میدان به اهتزاز در خواهد آمد.

نورپردازی های ویژه در شهر

موذنی اجرای پروژه های نورپردازی برای زیبایی دوچندان شهر در شب را از اقدامات مهم در حال انجام برشمرد و افزود: پل شهید شاهمرادی در ورودی شمال شهر با تکنیک نورنگاره و درختان حد فاصل میدان 25 آبان تا میدان شهدا با تکنیک انعکاس نور از کف، نورپردازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلیه این پروژه ها در مدتی کوتاه و با بهره گیری از نیروی انسانی خود سازمان و حداقل هزینه ممکن به انجام رسیده، ابراز امیدواری کرد: فضای زیبای شهر در ایام نوروز مورد توجه و رضایت شهروندان اصفهانی و گردشگرانی که میهمان این شهر می شوند قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار