سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان خبر داد:

تندیس سلمان فارسی و سردیس شهید حسن غازی در شهر اصفهان نصب می شود

اصفهان (پانا) - سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان از نصب تندیس سلمان فارسی ،صحابه درخشان رسول اکرم(ص) و سردیس شهید حسن غازی، فرمانده گردان توپخانه دفاع مقدس طی هفته های آتی در شهر اصفهان خبرداد.

کد مطلب: ۸۲۲۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تندیس سلمان فارسی و سردیس شهید حسن غازی در شهر اصفهان نصب می شود

حسن موذنی با بیان اینکه سلمان فارسی از صحابه ایرانی رسول مکرم اسلام (ص) بوده و پیامبر اسلام او را از اهل بیت خوانده و مورد اکرام عموم مسلمانان است، افزود: با توجه به قول مشهور درخصوص تولد و زندگی سلمان فارسی در شهر اصفهان و نقش ویژه این صحابه پیامبر اکرم(ص) در مسلمان شدن مردم ایران، تندیس این یار گرانقدر نبی مکرم اسلام به زودی در شهر اصفهان نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این دو پروژه در هیئت مدیره سازمان زیباسازی به تصویب رسیده است، تصریح کرد: مراحل مدل سازی تندیس سلمان فارسی به اتمام رسیده و پس از تکمیل مراحل تولید اثر، تندیس ذکر شده با ارتفاعی حدود سه متر در شهر اصفهان جانمایی و نصب خواهد شد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان، سردیس شهید حسن غازی از فرماندهان جاویدالاثر سالهای دفاع مقدس را اثر دیگری برشمرد که مراحل مدل سازی آن به اتمام رسیده و پس از تکمیل مراحل ریخته گری و برنزریزی، در شهر اصفهان جانمایی و نصب خواهد شد.

موذنی اندازه این سردیس را یک و نیم برابر اندازه واقعی ذکرنمود و خاطرنشان کرد: این اثر به همت سازمان زیباسازی شهر اصفهان و با همکاری بخش خصوصی و فرماندهان توپخانه 15 خرداد در دوران دفاع مقدس، تهیه و به زودی در شهر نصب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار