در واپسین روزهای زمستان؛

برف و باران استان اردبیل را در برگرفت

اردبیل(پانا) - برف در واپسین روزهای زمستان مناطق مختلف استان اردبیل را سفیدپوش کرد و بارش ها در برخی از مناطق نیز به صورت باران گزارش شده است.

کد مطلب: ۸۰۷۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برف و باران استان اردبیل را در برگرفت

با ورود سامانه ناپایدار به استان اردبیل از عصر دیروز بارش ها شروع شده و همچنان ادامه دارد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بارش برف در شهرستانهای اردبیل، خلخال، سرعین و نیر و بارش باران در سایر مناطق استان گزارش شده است.

براین اساس این سامانه ناپایدار بارشی از بعد از ظهر امروز از استان خارج خواهد شد و از فردا یکشنبه دما هوا چند درجه ای افزایش خواهد یافت و از روز دوشنبه وزش بادهای تند در استان پیش بینی می شود که روز سه شنبه وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود و از روز چهارشنبه اول فروردین ۹۷ تا آخر هفته بادهای تند تا نسبتاً شدید در استان پیش بینی شده است.

مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل هم اعلام کرد با توجه به بارش باران در اکثر محورهای مواصلاتی استان و بارش برف در مناطق کوهستانی سطح جاده ها خیس و لغزنده است بنابراین رانندگانی که قصد تردد از راههای ارتباطی استان اردبیل را دارند با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل هم اظهار داشت: محورهای مواصلاتی استان اردبیل خیس و لغزنده است و به همین منظور از رانندگان انتظار داریم رعایت نکات ایمنی را مبنای کار قرار دهند و با احتیاط در محورها تردد داشته باشند.

سرهنگ فتاح فتاحی با اشاره به این که شاهد بارش خفیف برف و باران در برخی نقاط استان هستیم افزود: این بارش‌ها در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی ما را مکلف می‌کند برای جلوگیری از حوادث و اتفاقات ناگوار کنترل و مدیریت بیشتری نسبت به تردد خودروها داشته باشیم و در این زمینه همکاری رانندگان برای تحقق اهداف مورد نظر امری لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: انتظار ما از رانندگان این است که رعایت سرعت مطمئنه را مبنای کار قرار داده و فاصله طولی را رعایت کنند و تجهیزات گرمایشی را با خود به همراه داشته باشند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید و یک سال خوب و خوش را در کنار همدیگر با خاطرات خوش رقم بزنیم.

فتاحی اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای پلیس راه در آمادگی کامل به سر می‌برند و به منظور هدایت رانندگان و تامین امنیت و سلامت آنان در تمامی محورهای مواصلاتی استان مستقر شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار