خطیب جمعه شهرستان بشرویه:

راهیان نور ،ارزنده ترین برنامه فرهنگی برای نسل جوان است

بشرویه (پانا) ـامام جمعه بشرویه گفت:مسولان برای اجرای بهتر کاروان راهیان نور با دستگاه های متولی همکاری داشته باشند.

کد مطلب: ۸۰۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور ،ارزنده ترین برنامه فرهنگی برای نسل جوان است

"حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار شهرستان بشرویه در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با توصیه به نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری گفت :پرهیز از هوای نفس یکی از راه های تقویت نفس مطمئنه است و هرچه از هوای نفس دوری کنیم زمینه انجام گناه کمتر می شود.

وی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب گفت: ماه مبارک رجب فرصت بسیار ارزشمندی برای بهره‌گیری از فضائل معنوی این ماه است چرا که در این ماه باید خود را برای ورود به ماه ضیافت الهی آماده کرد .

امام جمعه بشرویه به نقل از احادیثی از معصومین علیهم السلام گفت :ماه رجب ماه بسیار عظیمی است چرا که ماه رجب ماه خدا ماه شعبان ماه رسول خدا و ماه مبارک رمضان ماه ضیافت مومنین و روزه‌داران در پیشگاه خداست و هر کسی یک روز در ماه مبارک رجب را روزه بگیرد خداوند جهنم را برای مدت یک سال از او دور می کنند بنابراین لازم است از این فرصت های بسیار ارزشمند معنوی بیشترین بهره گیری را داشت.

شمس الدین به سنت حسنه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در ماه مبارک رجب اشاره داشت و گفت: یکی از سنت‌های حسنه ای که از رسول خدا به جامانده مراسم معنوی اعتکاف است که پاداش بسیار بزرگی دارد.

خطیب جمعه بشرویه یادآوری کرد :این سنت حسنه اعتکاف قبل از نهضت انقلاب اسلامی مغفول مانده بود ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم و به خصوص جوانان با اعتکاف در مساجد جامع شهر ها آن را احیا کردند و امروز در تمام شهر ها و مساجد جامع سنت نبوی اجرا می‌شود.

شمس الدین با قدردانی از خادمین مساجد هم گفت: مساجد شعبه ای از مسجد الحرام و کعبه معظمه هستند که پیامبر خدا حضرت ابراهیم علیه السلام در آن مکان مقدس مشغول خدمتگزاری و اقامه نماز بود بنابراین کسانی که در مساجد خدمت می‌کنند برگزیدگان هستند و سنت ابراهیمی را انجام داده و پاداش بزرگ در پیشگاه خداوند دارند

امام جمعه بشرویه در خطبه دوم نماز با قدردانی از حضور منسجم مردم مومن و ولایتمدار در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه حضور در این مراسم را مصداق اهداء فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت : یکی از برنامه‌های که سلامت و امنیت اجتماعی و فرهنگی را نهادینه می کنند و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است همین حضور منسجم نمازگزاران نماز های جمعه و جماعات است که از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

وی با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور گفت: تاثیر برنامه های فرهنگی و به خصوص اعزام کاروان های راهیان نور در ترویج مکتب ایثارگری بسیار بالا است.

شمس الدین افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور یکی از راه های تقویت بنیه اعتقادی و ایمانی جوانان و نوجوانان نسل حاضر است تا با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس با ایمان و اعتقاد جوانان هم سن و سال خود اشنا شوند .

امام جمعه بشرویه تصریح کرد: شهدا در نبرد حق علیه باطل با نیت الهی از دین و آیین مکتب اسلام پاک دفاع کرده و جان خود را در راه این مکتب نثار کردند.

امام جمعه بشرویه ایام دفاع مقدس را نماد شجاعت و اقتدار ایمان و ولایت‌پذیری ملت مومن و انقلابی ایران دانست و گفت :باید این فرهنگ نیز پایدار و جاودانه بمانند یکی از اصلی ترین راه ترویج فرهنگ ایثارگری همین اعزام جوانان و نوجوانان نسل حاضر به مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل است و لازم است مسئولین و متولیان در این مسیر تلاش گسترده تری داشته باشد.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به جنایات های استکباری هم گفت: امروز دنیای استکباری و رژیم های آمریکایی و اروپایی حق دارند از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت وفادار به نظام ولایت و رهبری عصبانی باشند چراکه تمام توطیه های آنان که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در مورد هشت سال دفاع مقدس که با تمام قوا از رژیم بعثی صدام پشتیبانی کرده است و همچنین مداخله جویی های شیطانی خود در داخل کشور جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه خوردند و نتوانستند کوچک‌ترین تغییری در اراده ملت مسلمان ایران ایجاد کنند.

وی افزود: رژیم‌های متجاوز و اشغالگر آمریکایی صهیونیستی به کمک برخی حکام کشورهای مرتجع منطقه با دخالت در امور برخی کشورهای اسلامی همچون افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و گروه‌های تروریستی و کودکان را تربیت کردند که به اسم اسلام مسلمانان را که کلمه توحید از زبان آنان بلند بود و موحد و خداشناس بودند به خاک و خون کشیده است ولی جنایات آنان در سوریه عراق و یمن و بحرین با شکست مواجه شد و نتیجه ای از برنامه‌های توطبه گرایانه خود نبرده .

امام جمعه بشرویه افزود: ملت های مسلمان با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران تسلیم خواسته های شیطانی آنان نشدند.

امام جمعه بشرویه در ادامه با محکوم کردن جنایات رژیم های متجاوز در کشور های منطقه گفت: ملت های آگاه و مسلمان منطقه هیچگاه جنایات رژیم های آمریکایی صهیونیستی و اروپایی را در کمک به بمباران شیمیایی مردم حلبچه شلمچه و مناطق کردنشین ایران و عراق و همچنین وحشی گری های گروه داعش در عراق و سوریه با هدایت سران آمریکایی و سعودی فراموش نمی‌کنند و انشاالله به زودی با اتحاد و وحدت تمام ملت‌های مسلمان زمینه ظهور آقا ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم خواهد شد .

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به روزهای پایانی سال ۹۶ هم گفت :یکی از دغدغه‌های مقام عظمای ولایت و رهبری در این سال تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار بود که در مجموع زمینه های خوبی برای پایدار ماندن اقتصاد مقاومتی فراهم شد و بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم و دیگر نهادهای متولی به نسبت تلاش بیشتری را در این زمینه داشتند ولی هنوز جای کار بسیار زیاد است و باید با وحدت و همدلی همه مسئولین و مردم با تشویق بنگاه‌های تولیدی داخل به تحقق این دستور مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشید .

وی یادآور شد :در سال ۹۶ برای خراسان جنوبی با انتخاب استاندار ای متعادل و فرمانداران پیگیر توسعه بخش تولید اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان فراهم شد که جای قدردانی از مسئولین دارد و مدیران نیاز است پیگیر مطالبات مردمی و حل مشکلات قانونی مردم باشد.

امام جمعه بشرویه افزود:یکی از شاخص‌های مدیران فعال شهرستان و ایران داشتن روحیه وحدت گرایی و همدلی بین تمام گروه‌های اجتماعی برای ورود به بخش سرمایه گذاری است تا زمینه ی امیدواری برای پیشرفت و آبادانی شهرستان بشرویه نیز فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار