مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

اعزام بیش از 4 هزار و 300دانش آموز به اردوهای راهیان نور

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کفت: در سال تحصیلی جاری 4 هزار و 319 دانش آموز دختر و پسر استان در 3مرحله به اردوهای راهیان نور در جنوب کشور اعزام شدند.

کد مطلب: ۸۰۲۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اعزام بیش از 4 هزار و 300دانش آموز به اردوهای  راهیان نور

عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در جمع بسیجیان این اداره کل اظهار کرد: این دانش آموزان در قالب80 کاروان از 12 شهرستان و منطقه استان اعزام شدند.
وی، با اشاره به اعزام 32 هزار و 593 دانش آموز دختر و پسر استان به این اردوها در یک دهه اخیر، تصریح کرد: سفرهای راهیان نور باعث آشناشدن نسل امروز با رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدای دوران دفاع مقدس می شود و نیاز است که از این طرح، حمایت ویژه ای صورت بگیرد.


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که دانش آموزان اعزام شده از یادمان های عملیاتی خرمشهر، هویزه، دهلاویه، طلائیه، اروند و سوسنگرد بازدید کردند، ابراز داشت: یادآوری دوران دفاع مقدس، ترویج فرهنگی حمماسه و ایثار و پاسداشت یاد و راه شهدا در اردوهای راهیان نور محقق می شود.


وی، با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای اعزام دانش آموزان خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری، اضافه کرد: کاروان های دانش آموزی در مسیر رفت و برگشت، شب را در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان استراحت کردند؛ و بدین ترتیب از تردد خودروها براساس دستورالعمل اردویی جلوگیری شد، که این امر به آرامش و آسایش خانواده ها و فرزندان آنان کمک بسزایی کرد.


رئیس ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان، از اردوهای راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی و اثر بخش یاد کرد و ادامه داد: این مهم گر چه در مقطع زمانی کوتاه انجام می شود، اما چون فضای آن یک فضای معنوی و نورانی است، اثر گذاری عجیبی داشته به طوری که هر دقیقه آن به اندازه 10 ساعت کار مفید فرهنگی و پرورشی که در مدارس انجام می شود، ارزش دارد.


لامعی با اشاره به همکاری و مشارکت صمیمی اداره کل آموزش و پرورش استان ومجموعه سپاه انصار الرضا (ع) و اعضای ستاد راهیان نور استان در اعزام دانش آموزان، افزود براساس همین برنامه ریزی ها و توافق نامه هایی که انجام شده است اعزام کاروان های دانش آموزی ازآذرماه امسال آغاز و تا پایان بهمن ماه سال جاری ادامه یافت.


دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اردوهای راهیان نور به عنوان انجام فریضه امر به معروف یاد کرد و یاد آور شد: ترویج فرهنگ و پاسداشت ارزش های دفاع مقدس از مصادیق امر به معروف بوده و اگر می خواهیم که دفاع مقدس به درستی معرفی شود بایددستگاه های متولی دراین زمینه بیشترهمکاری کرده و دستگاه های فرهنگی نیز بخشی از اعتبارات خودرا به این امر به ویژه اعزام راهیان نور دانش آموزی اختصاص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار