مدیر کل آموزش و پرورش گلستان

رویکرد آموزش و پرورش گلستان در سال جدید استفاده حداکثری از فناوری های نوین است

گرگان (پانا) - نشست مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان گلستان به منظور تببین رویکردهای آموزش و پرورش گلستان در سال 97 تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۰۷۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد آموزش و پرورش گلستان در سال جدید استفاده حداکثری از فناوری های نوین است

نشست مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان گلستان به منظور تببین رویکردهای آموزش و پرورش گلستان در سال 97 با حضور محمدرضا وطنی، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان و معاونین آموزش و پرورش استان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان، امروز در محل مرکز خدماتی رفاهی فرهنگیان استان گلستان تشکیل گردید.

محمدرضا وطنی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این نشست اظهار کرد: توسعه اخلاق اسلامی، استفاده از علم و روش های علمی و مدیریت مشارکتی سه سیاست اصلی آموزش و پرورش استان در سال جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، کم رنگ شدن اخلاق در جامعه و لزوم رعایت اخلاق اسلامی به عنوان زیر ساخت کلیه فعالیت ها، ضرورت داشتن نگاه عالمانه به منظور تصمیم گیری و برنامه ریزی اصولی و اهمیت استفاده از تفکر و اندیشه همه صاحب نظران که زمینه ساز مدیریت تیمی و مشارکتی است را از جمله دلایل اتخاذ این سیاست ها دانست.

وطنی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک سازمان تحول ساز است افزود: تعلیم و تربیت موثر نیازمند استفاده از فناوری اطلاعات است و به همین دلیل رویکرد آموزش و پرورش گلستان در سال جدید استفاده حداکثری از فناوری های نوین است.

محمدرضا وطنی با اشاره به لزوم تحول در شیوه ها و افکار سنتی، به موانع فرهنگی، محیطی و کمبودهای موجود در بخش تجهیزات و منابع اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی موانع موجود همه مدیران وظیفه دارند تا تمام سعی و تلاش خود را به منظور بهره گیری از فناوری در اجرای امور به کار گیرند.

وطنی، استفاده از فناوری را یکی از ویژگی های مدیران آینده نگر و آینده ساز عنوان کرد و اظهار داشت: برای اینکه آموزش و پرورش محور توسعه باشد، باید به دنبال فن آوری های نوین، مهارت آموزی، استفاده موثر از طرح درس، تحول در روش های سنتی یاددهی-یادگیری و آموزش مهارت های زندگی باشیم و در این راه با آموزش های اصولی می توانیم تمامی موانع موجود را از سر راه برداریم.

در ادامه این جلسه مسائل جاری آموزش و پرورش استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. لزوم استفاده صحیح از فضای مجازی و دنیای دیجیتال، توجه به مهارت آموزی و ایجاد اشتغال در حوزه فضای مجازی، تجملی نبودن فناوری های نوین در آموزش و پرورش، راهکارهای اجرایی شدن توسعه فناوری ها در آموزش و پرورش، لزوم آگاهی رسانی به جامعه از طریق فناوری های نوین، اقتصاد آموزش و پرورش ،فرهنگ سازی به منظور استفاده بهینه از دنیای دیجیتال، شفاف سازی در امور، حذف بروکراسی و اهمیت آموزش های الکترونیک از جمله مباحثی بود که از سوی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها در این نشست مطرح گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار